تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه های برتر آلمان

326
دانشگاه های برتر آلمان

دانشگاه های برتر آلمان با زیرساخت‌های باکیفیت آموزشی هرساله دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا جذب می‌کنند. سیستم آموزشی در کشور آلمان بسیار مجهز و طبق نیازهای دانشجویان برنامه ریزی شده و دانشگاه‌هایی با رنکینگ‌های خوب جهانی دارد. در ضمن، شهریه‌های برخی دانشگاه‌های برتر آلمان می‌تواند کم و یا حتی رایگان باشد. کشور آلمان فرصت بسیار خوبی با برای محصلان سراسر دنیا به وجود آورده تا با هزینه‌ای کم در بستری مناسب به تحصیل و پیشرفت بپردازند.

 

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München) برترین دانشگاه‌ آلمان است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS نیز رتبه 49 را دارد؛ این دانشگاه در سال 1868 تأسیس شد. دارای 15 دپارتمان است و حدود 40 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند که بیش از 30 درصد آن‌ها دانشجویان بین المللی هستند. حدود 200 رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌شود که شامل مجموعه گسترده‌ای از دوره‌ها و برنامه‌های تدریس شده به زبان انگلیسی و آلمانی است.

دانشگاه فنی مونیخ

 

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است و در شهر مونیخ قرار دارد. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر آلمان است؛ در سال 1472 تاسیس شده و بیشتر 500 سال قدمت دارد. همچنین، بیش از 50 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند و بیش از 800 استاد مشغول تدریس هستند.

این دانشگاه شهریه‌ای ندارد و رایگان است. اما تمامی دانشجویان موظف هستند برای Munich Student Union (اتحادیه دانشجویان مونیخ)  هر ترم مبلغ مشخصی بپردازند. همچنین، هزینه جداگانه‌ای برای برخی رشته‌های تحصیلات تکمیلی دریافت می‌شود. دانشجویان مهمان نیز برای تحصیل در این دانشگاه، بسته به ساعات کلاس هفتگی خود باید هزینه‌ای را بپردازند.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در رتبه بندی جهانی QS، در سال 2023 رتبه 59 را از آن خود کرد. همانطور که گفتیم، رتبه 1 دانشگاه‌های برتر آلمان را نیز دارد. بیشتر از 300 رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌شوند که دانشجویان می‌توانند بر اساس علاقه و شرایط خود در آن‌ها تحصیل کنند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

 

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ در سال 1386 میلادی تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی و از منظر رتبه بندی QS، دارای رتبه 3 میاین دانشگاه‌های برتر آلمان، 30 میان دانشگاه‌های برتر اروپا و 87 میان دانشگاه‌های برتر دنیاست. همچنین، حدود 30 هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند که بیش از 5 هزارتای آن‌ها دانشجویان بین الملی می‌باشند. بیشتر از 180 رشته نیز در دانشگاه هایدلبرگ ارائه می‌شود.
دانشجویان بین المللی تبعه غیر اتحادیه اروپا که دارای مدرک تحصیلی از خارج از اتحادیه هستند، برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید هر ترم هزینه‌ای معادل 1500 یورو پرداخت کنند.
 

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین در دسامبر 1948 تأسیس شد؛ بیش از 33 هزار دانشجو در مقاطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی و بیش از 400 استاد دارد. همچنین، این دانشگاه در رتبه‌بندی QS، رتبه جهانی 118 را دارد. دانشگاه آزاد برلین دارای 11 گروه آموزشی، 4 موسسه مرکزی فرا رشته‌ای و یک مدرسه پزشکی اشتراکی با دانشگاه هومبولت است. همچنین، 173 رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

در رابطه با هزینه شهریه این دانشگاه، به جز برخی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد برلین شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند. دانشجویان صرفاً مسئول پرداخت هزینه‌های معینی در هر ترم هستند که ممکن است هر ترم متغیر باشند.

دانشجویان دارای مجوز اقامت می‌توانند حداکثر 120 روز (یا 240 نیم روز) در سال کار کنند. در نظر داشته باشید که مشاغلی چون معلم خصوصی دانشجو در دانشگاه به حساب نمی آیند. همچنین، دانشجویانی که کمک هزینه دریافت می کنند اجازه کار ندارند. در نظر داشته باشید که دانشگاه آزاد برلین هیچ کمک هزینه یا بورسیه‌ای به دانشجویان اعطا نمی‌کند. اطلاعات دقیق در مورد فاندهایی که برای دانشجویان بین المللی در آلمان در نظر گرفته می‌شود را می‌توانید از پایگاه داده خدمات تبادل علمی آلمان دریافت کنید.
 

دانشگاه RWTH Achen

دانشگاه RWTH اخن در سال 1870 تاسیس شده‌است. بیشتر از 47 هزار دانشجو دارد که بالغ بر 14 هزارتای آن‌ها دانشجویان بین المللی از 138 کشور خارجی هستند. رتبه بندی QS دانشگاه RWTH در سطح جهانی 106 است و پنجمین دانشگاه برتر آلمان است. این دانشگاه بیشتر از 100 رشته تحصیلی در زمینه‌های علوم مهندسی، علوم طبیعی، علوم زمین، تجارت و اقتصاد، علوم انسانی و پزشکی ارائه می‌کند.

دانشگاه RWTH رایگان است و از دانشجویان شهریه‌ای نمی‌گیرد. تنها برای ثبت نام مجدد هر ترم باید هزینه‌ای بپردازید. به عنوان مثال این مبلغ در زمستان پیش رو، برای دانشجویان جدید 310.15 یورو و برای دانشجویان قدیمی 239.19 یورو است. به طور کلی، بودجه مسئله حائز اهمیتی است. تخمین زده می شود که یک دانشجوی مجرد که در آخن زندگی می کند حداقل به 1100 یورو در ماه برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی خود نیاز دارد.
 

موسسه فناوری کارلسروهه

موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) میان دانشگاه‌های برتر آلمان رتبه ششم را از آن خود کرده است و میان دانشگاه‌هاای سراسر دنیا در جایگاه 119 قرار گرفته است. موسسه فناوری کارلسروهه در سال 1825 تاسیس شده و در حال حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در این دانشگاه درس می‌خوانند. دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا، برای تحصیل در موسسه فناوری کارلسروهه باید هر ترم مبلغ 1500 یورو بپردازند. اما اگر شما دوره یک ساله کالج را در آلمان گذرانده باشید، از این مبلغ معاف خواهید شد. همچنین، دانشجویان دکتری، دانشجویان دارای بورسیه بنیاد بادن وورتمبرگ و یا اراسموس، نیاز به پرداخت این هزینه ندارند.


دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان است که در سال 1810 افتتاح شده. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS، رتبه 120 جهانی را دارد و با بیشتر از 34 هزار دانشجو به محصلان خدمات ارائه می‌دهد. دانشجویان برای ثبت نام باید هر ترم مبلغ 50 یورو پرداخت کنند. همچنین تمامی دانشجویان باید برای هیئت دانشجویی و اتحادیه دانشجویی هزینه بپردازند. این مبالغ به علاه هزینه بلیط جمعا برای هر دانشجو 315.64 یورو است. دانشکده‌های این دانشگاه شامل دانشکده انسانی، حقوق، هنر، زبان و ادبیات، ریاضیات، اقتصاد و ... می‌شود.

 

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین در سال 1879 تاسیس شده و رتبه 156 جهانی را دارد. بیشتر از 100 رشته تحصیلی در این دانشگاه ارائه می‌شود و نزدیک به 35هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. برای تحصیل در دنشگاه فنی برلین، داوطلبان باید 113.09 یورو بپردازند که از این مبلغ، 50 یورو هزینه ثبت نام است. دانشگاه فنی برلین در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خدمات تحصیلی ارائه می‌کند. 19 رشته در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند که تمامی آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.
 

دانشگاه فرایبورگ

در رتبه نهم دانشگاه‌های برتر آلمان دانشگاه فرایبورگ است که در رده بندی جهانی نیز رتبه 192 را دارد. همچنین بالاترین امتیاز خود را در شاخص تحقیقات بین المللی به دست آورده و عضو اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا و گروه تحقیقاتی U15 آلمان است. دانشگاه فرایبورگ در سال 1457 تاسیس شده و 11 دانشکده آموزشی دارد. هم اکنون بیش از 24 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 18 درصد آن‌ها دانشجویان بین المللی هستند. جالب است بدانید که در حال حاضر 148 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
 

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه هامبورگ رتبه 10 را میان دانشگاه‌های برتر آلمان دارد و میان دانشگاه‌های سراسر جهان نیز رتبه 205 را از آن خود کرده‌است. این دانشگاه در سال 1919 تاسیس شد. امروزه، دانشگاه هامبورگ 8 دانشکده آموزشی دارد؛ بیش از 180 رشته آموزشی ارائه می‌دهد و بیش از 43 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. برندگان جایزه نوبل مانند کلاوس هاسلمان فیزیکدان در سال 2021، اتو استرن، ولفگانگ پائولی و ایسیدور رابی نیز در دانشگاه هامبورگ فعال بودند.
بیشتر رشته‌های کارشناسی در دانشگاه هامبورگ 3 ساله هستند و معمولا 5 سال طول می‌کشد تا دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را پشت سر هم بگذرانند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex