تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

​دانشگاه هایدلبرگ

231
​دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ آلمان (Heidelberg University) یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان و اروپا است. این دانشگاه در سال 1386 تأسیس شد و امروزه با بیش از 30 هزار دانشجو و حضور قوی در رتبه‌بندی‌های جهانی، یکی از مراکز برجسته تحصیل و تحقیق در جهان به شمار می‌رود.
دانشگاه هایدلبرگ آلمان یکی از مراکز علمی و فرهنگی بزرگ در آلمان است و در انواع رشته‌های علمی و انسانی برنامه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد. این دانشگاه بر روی توسعه دانشجویان و پژوهشگران خود تمرکز دارد و با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع و کیفیت آموزش بالا، دانشجویان را به دانشمندان و رهبران آینده در حوزه‌های مختلف تبدیل می‌کند.

 

ویژگی‌های دانشگاه هایدلبرگ آلمان

  • برنامه‌های تحصیلی متنوع

دانشگاه هایدلبرگ آلمان برنامه‌های تحصیلی در رشته‌های مختلف از جمله علوم پایه، علوم طبیعی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و پزشکی را ارائه می‌دهد. این تنوع برنامه‌های تحصیلی، به دانشجویان فرصتی را برای انتخاب رشته مورد علاقه و توسعه تخصص در زمینه خود می‌دهد.
 

  • محیط آموزشی متمرکز
دانشگاه هایدلبرگ آلمان با تأکید بر ارتقاء کیفیت آموزش، محیطی متمرکز و پویا را برای دانشجویان ایجاد کرده است. از کلاس‌های تئوری تا آزمایشگاه‌های پیشرفته، تجهیزات و امکانات آموزشی در این دانشگاه به روز و مناسب برای تسهیل فرآیند یادگیری دانشجویان استفاده می‌شوند.

  • تحقیقات پیشرفته

دانشگاه هایدلبرگ آلمان به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی برجسته در دنیا شناخته می‌شود. اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این دانشگاه در زمینه‌های تحقیقاتی همچون علوم پایه، پزشکی، فناوری اطلاعات، علوم اجتماعی و انسانی، فیزیک، شیمی و بیولوژی فعالیت می‌کنند. این تحقیقات توانسته دستاوردهای مهمی را در حوزه‌های مختلف علمی برای جامعه و صنعت فراهم کند.


  • همکاری بین‌المللی

دانشگاه هایدلبرگ آلمان با همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها و مؤسسات برتر جهان، فرصت‌های بین‌المللی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. این همکاری‌ها شامل تبادل دانشجویی، برنامه‌های مشترک تحصیلی و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک است که به دانشجویان فرصتی برای گسترش دانش و تجربه بین‌المللی می‌دهد.

دانشگاه‌های برتر آلمان

شرایط لازم برای پذیرش از دانشگاه هایدلبرگ

برای اخذ پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ آلمان ابتدا باید مدارک تحصیلی مورد تایید کشور آلمان را ارائه نمایید. این مدارک شامل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس با ریز نمرات (بسته به دوره ای که برای آن اقدام میکنید) باید ارائه شود. همچنین اثبات مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی (بسته به زبان تدریس دوره مورد نظر) الزامی است. همچنین در برخی رشته‌های خاص ممکن است لازم باشد تا در امتحان ورودی شرکت کنید. پرداخت شهریه دوره و همینطور شرکت در آزمون های تعیین شده برای رشته های خاص نظیر گروه پزشکی را نیز باید مد نظر شما قرار گیرد


مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه هایدلبرگ

  • مدرک قبولی دانشگاه (برای مقطع لیسانس)
  • مدرک لیسانس (برای مقطع ارشد)
  • حداقل آیلتس 6 (برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی/ آلمانی (بسته به مقطع تحصیلی و زبان تدریسی برنامه درسی)
  • توصیه نامه

شهریه دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ برای دانشجویانی که آلمانی بوده یا از اتحادیه اروپا برای تحصیل اپلای می‌کنند شهریه 105 یورو بابت هر ترم را در نظر گرفته‌است. اما دانشجویان بین المللی باید هزینه بیشتری بپردازند. شهریه تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ برای دانشجویان بین المللی حدود 1500 یورو برای هر ترم است.
البته در موارد خاص و معدودی امکان اینکه دانشگاه برای برخی دانشجویان بی المللی استثناء قائل شود نیز وجود دارد. به عنوان مثال برخی دانشجویان که معلولیت دارند و ناتوانی جسمانی آن‌ها به طور جدی می‌تواند مانع تحصیل آن‌ها شود. محصلانی که درخواست مستثنی شدن از شهریه دانشگاه هایدلبرگ را دارند باید لیست دانشجویان واجد شرایط را خوانده و در صورتی که شروط مذکور را داشتند برای معاف شدن از پرداخت شهریه درخواست دهند. بدین صورت که تا تاریخ 15 جولای برای ترم زمستان و تا 15 ژانویه برای ترم تابستان می‌توانند درخواست معاف شدن بدهند.

دریافت بورسیه از دانشگاه هایدلبرگ

تمامی دانشجویان می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود از بورسیه‌ها یا کمک‌های مالی استفاده کنند. BAföG یکی از اصلی‌ترین موسساتی است که از نظر مالی از دانشجویان حمایت می‌کند.
بودجه دولتی BAföG از دو بخش اصلی، یعنی 50 درصد وام بلاعوض و 50 درصد وام بدون بهره، تشکیل شده است اما مبلغ این وام‌ها به شرایط سنی دانشجویان و مواردی دیگر برمی‌گردد. همچنین معمولا خود دانشگاه برنامه های متنوعی در جهت ارائه‌ی کمک مالی به دانشجویان خود دارند که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت رسمی خود دانشگاه مراجعه کنید.
 

کار دانشجویی در هایدلبرگ

بله! بر اساس قوانین آلمان، دانشجویان می‌توانند به مدت 20 ساعت در ماه (120 روز کامل یا 240 نیم روز) به عنوان نیروی پاره‌وقت مشغول به کار شوند. همچنین دپارتمان خدمات دانشجویی بیشتر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه هایدلبرگ نیز به متقاضیان کار دانشجویی برای کاریابی در آلمان کمک می‌کند.
دانشجویان می‌توانند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل لیدل و یا در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها یا دلیوری کار کنند. حداقل حقوق در آلمان برای هر ساعت 12 یوروست که البته بسیاری از متقاضیان می‌توانند شغل‌هایی با درآمد ساعتی 18 الی 20 یورو نیز پیدا کنند.





© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex