تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه فنی برلین

339
دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین یا (Technische Universität Berlin) یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آلمان و اروپا است. این دانشگاه در سال 1879 تأسیس شده و در حال حاضر به بیش از 35000 دانشجو در برنامه‌های تحصیلی مختلف پذیرش می‌دهد. در ادامه به رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه، موفقیت‌های آن و شرایط پذیرش در آن برای دانشجویان ایرانی اشاره خواهیم کرد.
 

رتبه دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین همواره در میان بهترین دانشگاه های آلمان قرار دارد. طبق رتبه‌بندی دانشگاه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۳، دانشگاه فنی برلین در رتبه ۱۵۶ قرار دارد که آن را در میان دانشگاه های برتر کشور قرار می‌دهد. در همین حال، رتبه بندی دانشگاه جهانی  QS در سال ۲۰۲۴، این دانشگاه را در رتبه ۱۵۴ قرار داد.
 

امکانات  دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین، به عنوان یک مرکز تحصیلی پیشرو، به دانشجویان، دانش‌پژوهان و حتی مهمانان امکانات بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. کتابخانه علوم این دانشگاه با بیش از سه میلیون کتب و مجله، به همراه 1300 کارگاه کاری، 300 کارگاه رایانه و اتاق‌های کنفرانس و چند رسانه‌ای، برای مخاطبان خود به صورت نامحدود دسترسی فراهم کرده است.


دانشکده‌های دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین آلمان دارای بیش از 40 دانشکده و ۴ پردیس بزرگ در شهر برلین است. این پردیس‌ها به شرح زیر هستند:
 
  • پردیس Charlottenburg: این پردیس، پردیس اصلی دانشگاه فنی برلین آلمان بوده و دارای ساختمان اصلی دانشگاه، هر ۷ دانشکده و سالن غذاخوری اصلی دانشگاه است.
  • پردیس Wedding: این پردیس در منطقه Mitte شهر برلین قرار گرفته و شامل منطقه TIB، سالن Peter-Behrens-Halle  و تالار اصلی موسسه مهندسی عمران است.
  • پردیسEUREF: این پردیس در ناحیه Tempelhof-Schöneberg شهر برلین واقع شده و دارای یک موسسه آموزشی، تحقیقاتی و مشاوره اروپایی در زمینه محیط زیست، آب و هوا، انرژی و تحرک است.
پردیس Steglitz-Zehlendorf: این شهر در Steglitz-Zehlendorf برلین قرار گرفته و شامل موسسه شیمی و فناوری مواد غذایی است.

 

دانشگاه‌های برتر آلمان

رشته های پرمتقاضی دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی برلین رشته‌های بسیاری را به دانشجویان ارائه می‌دهد که پرمتقاضی‌ترین رشته های دانشگاه فنی برلین را در زیر برای شما آورده‌ایم:

1. مهندسی برق و کامپیوتر
2. مهندسی مکانیک
3. مهندسی عمران و محیط زیست
4. علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی
5. مهندسی صنایع
6. مهندسی شیمی
7. علوم و مهندسی مواد
8. ریاضیات و فیزیک

موفقیت‌های دیگر دانشگاه فنی برلین شامل پژوهش‌های برتر، همکاری با صنعت و ارتباط مستقیم با شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است. این دانشگاه با برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و پروژه‌های تحقیقاتی، دانشجویان و اساتید خود را با آخرین تحولات علمی و فناوری آشنا می‌کند. همچنین، دانشگاه فنی برلین در برنامه‌های تحصیلی خود با تأکید بر رشد خلاقیت و متمایز بودن و سعی می‌کند دانشجویان خود را به عنوان رهبران آینده آموزش دهد.


دانشگاه فنی برلین


شرایط پذیرش دانشگاه برلین

شرایط پذیرش از دانشگاه فنی برلین بستگی به رشته و برنامه تحصیلی مورد نظر شما دارد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه برلین ابتدا باید مدارک تحصیلی مورد تایید کشور آلمان را ارائه دهید.
این مدارک شامل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس با ریزنمرات (بسته به دوره‌ای که برای آن اقدام می‌کنید) است. همچنین، اثبات مهارت زبان انگلیسی یا آلمانی (بسته به زبانی که دوره موردنظر تدریس می‌شود) الزامی است. به علاوه در برخی رشته‌های خاص ممکن است لازم باشد تا در امتحان ورودی شرکت کنید.
 

مدارک لازم جهت اپلای دانشگاه فنی برلین

مدارک لازم برای درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان بر اساس دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته موردنظر تفاوت‌هایی خواهند داشت.
ما در زیر لیست رایج از مدارک لازم در اکثر دانشگاه‌های آلمان را برای شما فراهم کرده‌ایم:
 

  • مدرک قبولی دانشگاه (برای مقطع لیسانس)

  • مدرک لیسانس (برای مقطع ارشد)

  • مدرک زبان انگلیسی/ آلمانی – حداقل آیلتس 6 یا B2 آلمانی (بسته به مقطع تحصیلی و زبان تدریس برنامه درسی)
  • رزومه تحصیلی-CV

  • انگیزه نامه

  • توصیه نامه

برای اطلاعات دقیق تر درباره رشته و یا شرایط پذیرش رشته موردنظر خود پیشنهاد میکنیم به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

شهریه دانشگاه فنی برلین

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی برلین همانند بسیاری از مراکز علمی دیگر در آلمان رایگان می‌باشد و تنها مبلغی که برای هر ترم می‌پردازید حدود 300 تا 400 یورو است.

سخن نهایی
برلین، پایتخت آلمان، از مهم‌ترین شهرهای آلمان است و نرخ بیکاری پایین در این شهر باعث شده مقصد بسیاری از دانشجویان ایرانی برای مهاجرت باشد. با تحصیل در دانشگاه فنی برلین می‌توانید به‌راحتی وارد بازار کار رشته خود شوید و آینده روشنی برای خود رقم بزنید.
در این مقاله، به معرفی دانشگاه فنی برلین و شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه برلین پرداختیم. برای اطلاعات تکمیلی، با یک تماس از مشاوره رایگان لانر هولدینگ بهره ببرید.


سوالات پرتکرار درباره شرایط دانشگاه فنی برلین

در ادامه به بعضی از سوالات پرتکرار متقاضیان تحصیل در دانشگاه فنی برلین پاسخ خواهیم داد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری درخصوص تحصیل در این دانشگاه یا دانشگاه‌های دیگر برلین و آلمان دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در لانر هلدینگ تماس بگیرید.

حداقل مدرک زبان برای اخذ پذیرش در دانشگاه فنی برلین چیست؟

بر اساس زبانی که رشته شما در این دانشگاه تدریس می‌شود، نیاز به مدرک زبان آلمانی حداقل B2 یا زبان انگلیسی حداقل 6.5 خواهید داشت.

محدودیت سنی برای دانشگاه فنی برلین چند سال است؟

محدودیت سنی پذیرش در دانشگاه برلین در مقطع کارشناسی تا 24 سال است. در صورتی که بتوانید گپ تحصیلی خود را با سابقه کاری یا رزومه قوی پر کنید، احتمال پذیرش در سنین بالاتر نیز افزایش خواهد یافت.

پرطرفدارترین رشته‌ های دانشگاه فنی برلین کدام اند؟

از پرطرفدارترین و پرمتقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاه فنی برلین می‌توان مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک را نام برد.


© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex