تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه هومبولت برلین

288
دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان می‌باشد که در سال 1810 توسط یک زبان شناس و فیلسوف به نام ویلهلم فون هومبولت تاسیس شده‌است و در شهر ایالتی برلین قرار دارد. ویلهلم اولین شخصی بود که ایده ترکیب تحصیل و پژوهش را ارائه کرد و آن را در سیاست‌های آموزشی دانشگاهی تاسیس کرد به کار برد. پس از ویلهلم و گروه همکارانش، این ایده به نقاط دیگر دنیا راه پیدا کرد و اجرا شد. هم اکنون دانشگاه هومبولت برلین 9 دانشکده و نزدیک به 36 هزار دانشجو دارد و 171 رشته تحصیلی ارائه می‌کند.
دانشگاه هومبولت برلین 3 پردیس اصلی دارد. منظور از پردیس این است که دانشگاه مذکور شامل 3 محوطه و زمین انحصاری دانشگاه است. این پردیس‌ها شامل ادلرشاف، میته و نورد هستند.
 

رتبه بندی دانشگاه هومبولت برلین

رتبه بندی دانشگاه هومبولت برلین بر اساس آمار سال 2023 در رتبه بندی تایمز، رتبه جهانی 87 را در میان 1904 دانشگاه دارد و چهارمین دانشگاه برتر آلمان است. رتبه بندی QS نیز از میان 1500 دانشگاه، رتبه جهانی 120 و رتبه 4 در آلمان را به این کشور اختصاص داده است. در ادامه، دیگر رتبه‌بندی‌های برتر را نیز برای دانشگاه هومبولت برلین مشاهده می‌کنید.

 

دانشکده‌ ها و پردیس های دانشگاه هومبولت برلین

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، این دانشگاه بزرگ 3 پردیس اصلی دارد که در برلین قرار دارند و شامل پردیس ادلرشاف، میته و نورد می‌شوند.
  • پردیس ادلرشاف: در این پردیس دانشکده‌های پژوهشی رشته‌های شیمی، جغرافیا، علوم کامپیوتر، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی قرار گرفته‌اند. همچنین، پردیس ادلرشاف به تنهایی بیشتر از 6000 دانشجو دارد.
  • پردیس میته: پردیس میته قدیمی‌ترین پردیس دانشگاه هومبولت بوده و در نزدیکی دروازه باشکوه براندنبورگ، در قلب تاریخ برلین قرار دارد. تقریبا تمامی دانشکده‌های انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت کسب و کار در این پردیس هستند.
  • پردیس نورد: دپارتمان‌های بیولوژی، روانشناسی، علوم کشاورزی و باغبانی در پردیس نورد قرار گرفته‌اند.


همچنین، به صورت کلی دانشگاه هومبولت برلین 9 دانشکده دارد که شرح زیر هستند:
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم زندگی
  • دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
  • دانشکده زبان، ادبیات و علوم انسانی
  • دانشکده هنر و انسانی
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت کسب و کار
  • دانشکده الهیات
  • شاریته؛ دانشکده پزشکی با مشارکت دانشگاه آزاد برلین


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

شهریه دانشگاه هومبولت برلین

شهریه دانشگاه هومبولت برلین 315.64 یوروست که از این مبلغ، 50 یورو مربوط به هزینه تحصیل، 9.75 یورو و 54.09 یورو به ترتیب مربوط به studierendenschaft و studierendenwerk، و 201.80 یورو نیز مربوط به هزینه بلیط وسایل حمل و نقل عمومی هر ترم شما می‌باشد. دانشجویان موظف هستند مبلغ ذکر شده را به حساب دانشگاه هومبولت برلین پرداخت کنند. البته، دانشجویان پزشکی باید این هزینه را به حساب دانشگاه پزشکی شاریته واریز کنند.
 

شرایط پذیرش در دانشگاه هومبولت برلین

پذیرش در دانشگاه هومبولت برلین اصولاً بر اساس دو مورد است.
1.    مدارک شهروندی و یا تحصیلات عالی.
2.    محدودیت پذیرش یا همان نومروس کلاوسوس (numerus clausus)
شهروندان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه Humboldt- Universität هستند، باید درخواست رسمی خود را به دفتر بین المللی دانشجویان ارائه دهند. در نظر داشته باشید که نرخ پذیرش دانشگاه هومبولت برلین 18 درصد است. از آنجایی که ممکن است محدودیت‌هایی برای پذیرش وجود داشته باشد، متقاضیان آلمانی یا بین المللی دارای گواهی پایان تحصیلات متوسطه آلمان (Abitur) باید یکی از سه مسیر زیر را هنگام ارسال درخواست برای یک دوره طی کنند.
الف) رشته‌های دارای نومروس کلاوسوس کشوری
ب) رشته‌های دارای نومروس کلاوسوس بومی در دانشگاه هومبولت برلین
پ) رشته‌های بدون نومروس کلاوسوس
شما برای اخذ پذیرش در دانشگاه هومبولت برلین نیاز به دانش زبانی آلمانی نیز دارید. زیرا در این دانشگاه تدریس به زبان آلمانی صورت می‌گیرد.

 

بورسیه‌های دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین صندوق خانواده دارد. هر ساله، صندوق خانواده Humboldt-Universität به دانشجویان و کارکنان خود کمک هزینه مالی می‌کند تا به آن‌ها کمک کند بهتر میان زندگی خانوادگی و تحصیل، کار یا شغل آکادمیک خود تعادل برقرار کنند و هزینه‌های خود را کاهش دهند.


 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex