تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

پزشکی در آلمان

317
پزشکی در آلمان

پزشکی در آلمان از رشته‌های محبوب و رقابتی است که همیشه طرفداران خود را میان داوطلبان داشته. در حال حاضر، نزدیک به 57.200 پزشک خارجی در آلمان کار و زندگی می‌کنند که بیشتر از 32 هزار نفر از این پزشکان، از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به آلمان آمده‌اند. پزشکی در آلمان برای کسانی که می خواهند در آلمان پزشک شوند نیاز به نمرات خوب و سطح بالایی از انضباط دارد. دوره پزشکی در آلمان حدود شش سال طول می‌کشد و با آزمون نهایی مجوز پزشکی آلمان به پایان می‌رسد. فارغ التحصیلان پزشکی وجهه بسیار خوبی در آلمان دارند. در نظر داشته باشید که 43 دانشگاه پزشکی در کشور آلمان وجود دارد و برای پذیرش داوطلبان در اکثر این دانشگاه‌ها Numerus Clausus یا همان محدودیت پذیرش اعمال می‌شود. برای ورود به این رشته گاها به آزمون Medizinertest نیز نیاز است.


چرا پزشکی در آلمان؟

  • دانشگاه‌های پزشکی در آلمان جزء بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند و پذیرش در آن‌ها بسیار رقابتی است. پس تجربه تحصیل پزشکی در آلمان یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو به شمار می‌رود.
  • اگر موفق به اخذ بورسیه شوید، هزینه تحصیل شما در رشته پزشکی در آلمان کاملا رایگان خواهد شد.
  • دانشگاه‌های پزشکی در آلمان بیمارستان‌های خوبی برای دروس عملی دانشجویان دارند.
  • هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی یا کشورهای ایالات متحده آمریکا مقرون به صرفه است.
  • کیفیت تدریس در دانشگاه‌های آلمان بسیار بالاست و دانشجوهای بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند.

 

تحصیل پزشکی در آلمان

اگر قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارید، باید به موارد متعددی دقت کنید. از آنجایی که این رشته بسیار پرطرفدار است، برای اخذ پذیرش از آن باید واجد شرایط باشید. شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان بستگی به این دارد که بخواهید از کدام مقطع شروع کنید. وقتی شما با مدرک دیپلم اقدام می‌کنید باید ابتدا به کالج رفته، یک سال آموزش ببینید و سپس وارد دانشگاه شوید. شما حداکثر تا 22 یا 23 سالگی فرصت دارید برای ثبت نام در کالج اقدام کنید. به همین دلیل، سن موضوع مهمی است که باید مد نظر قرار دهید. اگر بخواهید از ابتدای این رشته در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید، باید در وهله اول یک سال کالج بگذرانید. برای شرکت در کالج نیز باید حداکثر 22 سال داشته باشید. در غیر این صورت، برای تجربه تحصیل پزشکی در آلمان باید چند ترم از پزشکی را در ایران گذرانده باشید و با ریزنمرات واحدهای گذرانده شده نسبت به اخذ پذیرش مستقیم پزشکی از دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید. برخی تمایل دارند از مقطع لیسانس به پزشکی در آلمان بروند؛ باید بدانید که امکان ادامه تحصیل در پزشکی برای فارغ التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی در ایران وجود ندارد. مگر اینکه این افراد تا قبل از حدودا 23 سالگی برای اخذ پذیرش در کالج‌های آلمان اقدام کنند و با کسب نمرات خوب، وارد رشته پزشکی در یکی از دانشگاه‌های آلمان شوند. فراموش نکنید که برای ورود به کالج باید آزمون ورودی بدهید. جهت اطلاع از شرایط کالج در آلمان کلیک کنید.
در نظر داشته باشید که پذیرش این رشته در آلمان نومروس کلاوسوس دارد و داوطلبان با سختگیری بسیار غربال می‌شوند. به همین علت، شرط شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان نیز وجود دارد. چون این رشته متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد. هرچه معدل دیپلم شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای پذیرش و تجربه رشته پزشکی در آلمان دارید. به عنوان مثال اگر قصد دارید از مقطع کالج شروع کنید، معدل دیپلم شما در ایران باید حداقل 19 باشد.

دانشگاه‌های برتر آلمان

یکی دیگر از سول های پر تکرار متقاضیان این است پزشکی در آلمان چند سال است. دوره‌های تحصیلی رشته پزشکی در آلمان حداقل 6 سال به طول می‌انجامد. برای پذیرش در رشته پزشکی در آلمان باید حداقل مدرک دیپلم دبیرستان در رشته‌تجربی داشته باشید. همچنین، دانش زبان انگلیسی شما در سطح C1 و دانش زبان آلمانی شما باید در سطح B2 باشد؛ در نظر داشته باشید که دانش زبان آلمانی شما بسیار مهم است و تنها دانشگاهی که این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند، دانشگاه UMCH است.

ساختار آموزشی رشته پزشکی در آلمان:

  • پروسه اپلای متفاوت و منحصر به فرد دارد
  • افراد با پیش نیازهای کامل‌تر و دانش زبان آلمانی بهتر را می‌پذیرد.
  • ساختار آموزشی یکپارچه دارد.
  • به کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم نمی‌شود. اما در انتها باید در یک آزمون ایالتی شرکت کنید.
  • 6 سال به طول می‌انجامد

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان این امکان را به محصلان می‌دهد که با داشتن بهترین امکانات و تجهیزات آموزشی، کمترین هزینه را بپردازند و بهترین سطح کیفیت آموزشی را تجربه کنند. همانطور که گفتیم، هزینه تحصیل پزشکی در آلمان تقریبا رایگان است و شما نیاز به پرداخت هیچ شهریه‌ای ندارید؛ البته به شرطی که در یک دانشگاه‌ دولتی درس بخوانید. پس می‌توانید با خیال راحت در بهترین دانشگاه‌های دولتی آلمان با رنکینگ‌های خوب جهانی تحصیل کنید. فقط در نظر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایالت بادن وورتمبرگ برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا 1500 یورو به ازای هر ترم است.

دانشگاه‌های پزشکی در آلمان

درواقع، اکثر دانشگاه‌های پزشکی در کشور آلمان دولتی می‌باشند و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها نیاز به پرداخت شهریه ندارند. تمامی واحدها و برنامه‌های ارائه شده در این دانشگاه‌ها طبق استانداردهای فدرال چیده می‌شوند. در کشور آلمان 4 دانشگاه خصوصی وجود دارند که رشته‌ی پزشکی را ارائه می‌دهند. برای پذیرش دنشجویان در دانشگاه‌های پزشکی خصوصی نومروس کلاوسوس ملی اعمال نمی‌شود و سختگیری‌ها کمتر هستند. هزینه شهریه تحصیل در این دانشگاه‌ها از 5700 تا 15500 یورو برای هر ترم متغیر است.

مهاجرت کاری پزشکان به آلمان

امکان مهاجرت کاری پزشکان به آلمان نیز وجود دارد. اگر مدرک پزشکی خود را در خارج از اتحادیه اروپا گرفته‌اید، برای کار در حرفه خود در آلمان باید تاییدیه مدرک خود را گرفته و برای مجوز رسمی (Approbation) درخواست دهید. بدون این مجوز رسمی، اجازه کار نخواهید داشت. برای دریافت این مجوز، تحصیلات و آموزش شما در کشور خود باید به عنوان معادل برنامه آموزشی و تحصیلی پزشکی در آلمان شناخته شود. برای درخواست مجوز طبابت، معمولاً آمادگی جسمانی، شایستگی فرد و دانش وی از زبان آلمانی بررسی می‌شود.
شرایط مهاجرت کاری و ویزای کاری پزشکان کمی ممکن است با مشاغل دیگر متفاوت باشد. پزشکان عزیز می‌توانند برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک تخصصی به آلمان مهاجرت کنند. اما بدین منظور، باید شرایطی داشته باشند و در آزمون ورودی شرکت کنند.


مهاجرت پزشکان

 

درآمد پزشکی در آلمان

پزشکان در کشور آلمان معمولا درآمد نسبتا بالایی دارند. درواقع بیشترین درآمد در کشور آلمان مربوط به شغل پزشکی است. همچنین، هرچه‌قدر تجربه و دانش شما بیشتر باشد، به تبع درآمد بیشتری خواهید داشت. ایالت و شهر محل زندگی شما نیز در درآمد شما موثر است. به عنوان مثال درآمد پزشکی در آلمان، در ایالت بادن ووتمبرگ تا 7924 یورو و در ایالت زاکسن 6676 یورو ماهانه می‌باشد. اما به طور میانگین، پزشکان در آلمان ماهیانه از 5858 یورو تا 11613 یورو درآمد دارند.


درآمد پزشکان


مقالات مشابه پزشکی در آلمان

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex