تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دندانپزشکی در آلمان

287
دندانپزشکی در آلمان

دندانپزشکی در آلمان شاخه‌ای از پزشکی است که به مطالعه دندان‌ها، لثه‌ها، تشخیص دهان و فک، درمان، اختلالات، بیماری‌ها و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد. آلمان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در این رشته تحصیل کنند. آلمان با یکی از امیدوارکننده ترین سیستم‌های آموزش عالی را دارد و کشوری ایده آل برای تحصیل دندانپزشکی است.
آلمان برنامه‌های تحصیلی رشته دندانپزشکی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه می‌دهد. گرفتن مدرک دندانپزشکی در آلمان از چهار تا شش سال طول می‌کشد. تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی در آلمان نیز حداقل دو یا سه سال به طول می‌انجامد. البته این مورد بستگی به تخصصی که انتخاب می‌کنید دارد. از آنجایی که دانشگاه‌های دولتی آلمان امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان فراهم می‌کنند، بهترین گزینه برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان هستند. دانشگاه‌های خصوصی نیز در آلمان رشته دندانپزشکی ارائه می‌دهند که باید برای تحصیل در این نوع دانشگاه‌ها هزینه پرداخت کنید.

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان

همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، رشته دندنپزشکی یک از رشته های پرتقاضا در کشور آلمان است. به علت وجود داوطلبان بسیار برای تحصیل در این رشته، سختگیری های بیشتری نیز برای پذیرش دانشجویان اعمال می‌شود. به عنوان مثال شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در آلمان، شرط معدل و دیگر شرایط تحصیلی. همچنین، در پذیرش این رشته‌ی پرطرفدار نومروس کلاوسوس نیز اعمال می‌شود. برای گرفتن پذیرش دندانپزشکی در آلمان، باید حداقل دیپلم تجربی داشته باشید و معدل شما بالای 18-19 باشد. البته فراموش نکنید که باید حداقل یک سال در آلمان دوره کالج بگذرانید؛ سپس، معدل قبلی شما با معدل کالج شما طبق یه پروتکل مشخص جمع شده و یک معدل نهایی به دست می‌آید. اگر معدل خوبی داشته باشید، می‌توانید در یکی از دانشگاه‌های خوب آلمان دندانپزشکی بخوانید.
 

زبان تحصیل دندانپزشکی در آلمان

کشور آلمان تجهیزات، امکانات و برنامه ریزی بسیار باکیفیت و مناسبی برای محصلان مقیم این کشور مهیا نموده و در عوض، از محصلان درخواست کرده زبان المانی را فرابگیرند تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به همین علت، رشته‌های دندانپزشکی در آلمان عمدتاً به زبان آلمانی ارائه می‌شوند؛ اما تعداد کمی از دانشگاه‌های آلمان امکان تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی را نیز فراهم می‌کنند. برخی از تخصص‌های دندانپزشکی که می‌توانید در کشور آلمان دنبال کنید شامل موارد زیر است؛ اما در نظر داشته باشید که محدود به آن‌ها نیست و تخصص‌های دیگری نیز وجود دارند:

  • دندانپزشکی کودکان
  • زیبایی و عملکرد دندان
  • پریودنتولوژی
  • دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
  • ارتودنسی تخصصی
  • ریشه دندان
  • ایمپلنتولوژی دهان
  • دندانپزشکی زیبایی
  • لیزر در دندانپزشکی
  • پروتز دندان


دانشگاه‌های برتر آلمان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

کشور آلمان به ارائه برخی از مقرون به صرفه ترین رشته‌های آموزشی دندانپزشکی در اروپا با کیفیت بالا شهرت دارد؛ به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پیشرفته مانند انگلستان. در دانشگاه‌های دولتی آلمان، شما فقط ملزم به پرداخت هزینه‌های اداری در حدود 200 تا 300 یورو در هر ترم خواهید بود. پس می‌توان گفت امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان وجود دارد. اما اگر قصد دارید در یک دانشگاه خصوصی دندانپزشکی در آلمان درس بخوانید، باید شهریه بسیار بالاتری نسبت به دانشگاه دولتی بپردازید. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان نیز باهم متفاوت هستند.
در ضمن، دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی بین المللی می‌توانند در کنار تحصیل کار کنند و شغل‌های جانبی داشته باشند تا بتوانند بهتر از پس هزینه‌های خود بربیایند.

همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم، دانشگاه‌های دولتی آلمان از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند و هزینه بسیار کمی از دانشجویان می‌گیرند. برای پذیرفته شدن در این دانشگاه‌ها کافیست دانش زبان آلمانی خود را تقویت کنید و معدل خوبی داشته باشید. با جمع آوری مدارک مورد نیاز و یک برنامه ریزی استاندارد، می‌توانید رویای تحصیل در آلمان را محقق کنید.

دندانپزشکی در آلمان

 

آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در آلمان

کشور آلمان به علت پیری جمعیت و کمبود نیروی کار، دوره های کارآموزی آوسبیلدونگ را پایه ریزی کرده است. طی دوره‌های آوسبیلدونگ کارآموزان حین تحصیل حقوق هم دریافت می‌کنند. آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های آوسبیلدونگ است و 3 سال به طول می‌انجامد. دستیاران دندانپزشک وظیفه دارند از بیماران مراقبت کنند، دستگاه‌ها و تجهیزات را تمیز کنند و امور مالی را انجام بدهند. همچنین، حین تحصیل در سال اول 750 تا 1000 یورو، در سال دوم 800 تا 1050 یورو و در سال سوم 900 تا 110 یورو حقوق دریافت می‌کنند.

 

مهاجرت کاری دندانپزشکان

دندانپزشکان عزیزی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، با جمع آوری مدارک مورد نیاز، حداقل 3 سال سابقه کار و اخذ مدرک زبان آلمانی در سطح B2 می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. اما مهم ترین مرحله دریافت مجوز است؛ به این معنی که افراد دندانپزشک باید مجوز کار دندانپزشکی در آلمان را بگیرند. فراموش نکنید که باید مدارک تحصیلی خود را حتما معادل سازی کنید. چون مدارک و سطح دانش شما باید با کشور آلمان مطابقت داشته باشد. همچنین، آزمون هایی وجود دارد که برای سنجش دانش و آگاهی شما (در زمینه تخصصی خود و در زمینه زبان آلمانی) برگزار می‌شود و باید در آن‌ها شرکت کنید.
 

درآمد دندانپزشکی در آلمان

دندانپزشکان در آلمان حقوق بالایی دریافت می‌کنند. همین امر در مورد فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در آلمان نیز صدق می‌کند. به طور متوسط، فردی که در زمینه دندانپزشکی در آلمان مشغول به کار است، می‌‎تواند از 5050 یورو تا 7140 یورو حقوق دریافت کند. بدین ترتیب، هرگاه مدرک خود را در رشته دندانپزشکی در آلمان گرفتید، می‌توانید در موسسات زیر کار کنید:

  • کلینیک دندانپزشکی
  • مراکز مراقبت سرپایی
  • مطب‌های پزشک
  • زندان‌ها
  • پایگاه‌های نیروهای مسلح

 

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای رشته دندانپزشکی

  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  • دانشگاه بن



 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex