تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

IT در آلمان

305
IT در آلمان

IT در آلمان یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها به شمار می‌رود. به طور کلی، رشته علوم کامپیوتر در آلمان، کار شبکه در آلمان، it در آلمان و رشته‌های مربوط به این حوزه آینده درخشانی دارند. اگر شما هم به حوزه فناوری اطلاعات (IT) علاقمند هستید، آلمان یک مقصد عالی برای آینده شغلی شماست. بخش فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین ستون‌های اقتصاد قوی کشور آلمان است؛ به همین علت، این کشور همیشه به افراد علاقمندی مثل شما احتیاج دارد. امروزه، برنامه‌های کاربردی دیجیتال و فناوری هوشمند، زندگی روزمره ما را تعریف می‌کنند. بازارهای آلمان برای فناوری اطلاعات، مخابرات و لوازم الکترونیکی مصرفی در موقعیت‌های پیشرو در اروپا قرار دارند. با نرخ تقریباً 85 درصد، این صنعت نه تنها یکی از نوآورترین صنعت‌ها در آلمان است، بلکه موتور محرک اقتصاد آلمان است و باعث گردش مالی 196.1 میلیارد یورویی شده‌است. به همین دلیل است که متخصصان IT در آلمان بیشتر از همیشه مورد تقاضا هستند.

 

بازار کار مهندسی IT در آلمان

اگر در حوزه IT مشغول هستید یا قصد ورود به این حوزه را دارید، اصلا نگران بازار کار در آلمان نباشید. در حال حاضر تقریبا 137 هزار موقعیت شغلی خالی در بخش فناوری اطلاعات (IT) وجود دارد. به طور کلی به دلیل بازار کار مناسب حوزه های کامپیوتر و IT، مهاجرت مهندس کامپیوتر به آلمان و مهاجرت متخصص IT به آلمان بیشتر شده است. متخصصان IT با تجربه یا واجد شرایط می‌توانند به استخدام شدن مشاغلی در شرکت‌های کوچک و متوسط، در صنعت تولید یا در شرکت‌های بزرگ بین المللی امیدوار باشند. متخصصان IT  در زمینه‌های زیر به ویژه مورد تقاضا هستند:
 

  • توسعه نرم افزار

یکی از پرطرفدارترین گرایش‌های IT توسعه نرم افزار است. شما به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار، یک اپلیکیشن را با استفاده از زبان برنامه نویسی مناسب طراحی و پیاده سازی می‌کنید. باید به نیازهای کاربران توجه کنید و طبق خواسته‌های آنان برنامه‌ها را طراحی کنید. در نظر داشته باشید که دولت آلمان برای این رشته، دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ توسعه نرم ‌افزار نیز ارائه می‌دهد.
 

  • پشتیبانی برنامه

پشتیبانی برنامه نیز یکی از گرایش‌های پردرامد IT به شمار می‌رود. شما در این شغل، نرم افزارها و سخت افزارهایی مانند SAP یا SharePoint را نگهداری و پشتیبانی می‌کنید. با مشغول بودن در حرفه پشتیبانی برنامه، شما یک نقطه مرکزی ارتباط برای محصولات شرکت هستید.

فناوری اطلاعات
 

  • امنیت فناوری اطلاعات

به عنوان یک متخصص امنیت فناوری اطلاعات، شما مسئول حفاظت از داده‌های یک شرکت خواهید بود. آموزش مداوم بیشتر برای به روز ماندن و همچنین کار بر روی راه‌حل‌های جدید برای سیستم‌های نرم افزاری بخشی از مسئولیت‌های شما است.
 

  • علم داده

به عنوان یک متخصص در زمینه داده‌ها، شما مقادیر زیادی از داده‌ها و اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌حل‌های مناسب برای آن‌ها را پیدا خواهید کرد. شما برای انجام دادن مسئولیت‌های خود به طور صحیح و اصولی باید بتوانید از روش‌های مختلفی در فناوری اطلاعات و ریاضیات استفاده کنید.

دانشگاه‌های برتر آلمان

 

درآمد مهندسی فناوری اطلاعات در آلمان

یکی از پردرامدترین شغل‌ها در کشور آلمان شغا‌های حوزه IT و کامپیوتر هستند. می‌شود گفت که صنعت فناوری اطلاعات پرسود است و تحصیل رشته IT در آلمان می‌تواند برای علاقمندان این رشته آینده‌ خوبی فراهم آورد. درآمد مهندس کامپیوتر در آلمان و مهندس IT به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور میانگین درآمد مهندس it در آلمان از 3067 یورو تا 4687 یورو ماهانه متغیر است. همچنین، تقریبا هرکسی که در آلمان در این حوزه مشغول است حقوقی بالاتر از درآمد میانگین دریافت می‌کند. پس حتما در نظر داشته باشید که با کار کردن در این حوزه می‌توانید یک زندگی نسبتا باکیفیت در آلمان داشته باشید.
 

مزایای حرفه فناوری اطلاعات (IT) در آلمان

با داشتن شغل فناوری اطلاعات در آلمان، از حقوق و مزایای زیادی برخوردار خواهید شد. به عنوان مثال، شما به عنوان کارمند فناوری اطلاعات در آلمان به طور خودکار بیمه درمانی خواهید شد. حتی شریک زندگی و فرزندان شما نیز بیمه می‌شوند. به همین ترتیب در صورت بیماری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرید. همچنین، حتی اگر مدتی قادر به کار نباشید، حقوق شما همچنان پرداخت می‌شود.
شما به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات، معمولا بیشتر از میانگین حقوق دریافت می‌کنید. علاوه بر این، عیدی کریسمس، حقوق در تعطیلات و پاداش‌های ویژه برای شما در نظر گرفته می‌شود.
 

مهاجرت کاری متخصصان IT

بسته به اینکه قصد تحصیل در این رشته را داشته باشید یا به عنوان یک فرد مشغول در این حرفه مهاجرت کنید، برای اخذ ویزای آی تی آلمان گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. اگر شما در حرفه فناوری اطلاعات سابقه کار دارید، می‌توانید با پیدا کردن یک کارفرما یا کمپانی، قرارداد کاری ببندید؛ به این صورت، مسیر مهاجرت کاری به آلمان برای شما هموار می‌شود. اگر نگران پیدا کردن کمپانی و کارفرما هستید، نگران نباشید. همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، فرصت‌های شغلی بسیاری در این زمینه در کشور آلمان وجود دارند. شما به مدارک سابقه کار، CV، پاسپورت و ... احتیاج دارید. برای اطلاع از جزئیات پروسه و دیگر مدارک مورد نیاز می‌توانید با رزرو وقت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



متخصص IT

 

رشته it در آلمان

شما می‌توانید از طریق رشته فناوری اطلاعات، مهاجرت تحصیلی به آلمان را در گزینه‌های خود قرار دهید. دانشگاه‌های آلمان با رنک‌های برتر جهانی و شهریه‌های ناچیز، بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یکی از دانشگاه‌هایی که می‌توانید در آن به تحصیل رشته IT  بپردازید، دانشگاه فنی مونیخ است. این دانشگاه رشته فناوری اطلاعات را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. در مقطع کارشناسی، این رشته 6 ترم طول می‌کشد و هزینه تحصیل در آن نیز بسیار کم است. زبان تدریس این رشته در مقطع کارشناسی نیز اکثرا به زبان آلمانی است اما برخی واحدهای درسی به زبان آلمانی خواهند بود. اما در مقطع کارشناسی 4 ترم طول می‌کشد و مجموعا دانشجویان باید 120 واحد درسی در آن بگذرانند. همچنین، تحصیل رشته IT در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و هزینه قابل پرداخت برای تحصیل نیز بسیار کم و در حد 100 تا 400 یورو است. از بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان برای تحصیل در رشته IT را در لیست زیر مشاهده می‌کنید.



آی تی

 

اوسبیلدونگ it در المان

شما همچنین می‌توانید در دوره‌های آموزشی اوسبیلدونگ it در المان شرکت کنید. این دوره‌ها 2.5 تا 3 ساله هستند و به شما این فرصت را می‌دهند که هم به طور تئوری و هم عملی در این حرفه مهارت کسب کنید و آماده ورود به بازار کار شوید. همچنین، شما حین تحصیل در آوسبیلدونگ آلمان و در تخصص IT حقوق دریافت می‌کنید. درآمد شما در سال اول تحصیل آوسبیلدونگ IT از 981 یورو تا 1154 یورو، در سال دوم از 1029 یورو تا 1187 یورو و در سال سوم از 1102 تا 1261 یورو ماهانه متغیر خواهد بود. پس آوسبیلدونگ آلمان را حتما به عنوان یک گزینه‌ی مناسب در نظر بگیرید.
برای پذیرش آوسبیلدونگ آلمان باید حتما دانش زبان المانی خود را تقویت کرده و مدرک زبان آلمانی سطح B2 را بگیرید. همچنین، مدرک تحصیلی دیپلم شما برای اخذ پذیرش مورد نیاز است. فراموش نکنید که باید حتما پیش زمینه‌ای از IT داشته باشید تا بتوانید به تحصیل در این رشته بپردازید. همچنین، اگر مدرک لیسانس IT داشته باشید نیز برای رزومه‌ی شما مفید خواهد بود.


 

مقالات مشابه IT در آلمان

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex