تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

کار دانشجویی در آلمان

373
کار دانشجویی در آلمان

آلمان با زیرساخت‌های باکیفیت تحصیلی و برنامه‌های آموزشی منظم، بستر را برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان بسیاری از سراسر جهان فراهم کرده است. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، برای افزایش بودجه خود می‌توانید علاوه بر تحصیل در آلمان، کار کنید یا حتی برای گرفتن بورسیه تحصیلی اقدام کنید. موقعیت‌های بسیاری شغلی تحت عنوان کار دانشجویی در آلمان وجود دارند که هم فشار سنگینی به سبک زندگی شما وارد نمی‌کنند و هم می‌توانند کمک هزینه‌ای برای شما باشند.
 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان از مواردی است که قبل از مهاجرت باید برآورد کنید تا بهتر بتوانید خرج و مخارج خود را در آلمان مدیریت کنید. آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی چندان گران نیست. اما اگر می‌خواهید یک زندگی نسبتا آرام و باکیفیت در خارج از کشور داشته باشید و با خیال راحت درس بخوانید، باید بتوانید هزینه‌های زندگی در آلمان را به درستی محاسبه کرده و اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از پس آن‌ها بربیایید.
به طور کلی، یک دانشجوی آلمانی حدودا 842 یورو در ماه هزینه دارد. این هزینه‌ها شامل اجاره، هزینه های حمل و نقل، خوراک، پوشاک، بیمه درمانی، تلفن، اینترنت، تلویزیون و فعالیت‌های تفریحی است که در این میان، معمولا بیشترین هزینه صرف اجاره خانه می‌شود. اگر در یک خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشید و از غذاهای سلف دانشگاه استفاده کنید، هزینه‌های شما به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. البته این رقم به میزان بسیاری بستگی به شهر و سبک زندگی شما دارد. در کل، بهتر است که شما ماهانه 1000 یورو داشته باشید.

هزینه ها
 

انواع کار دانشجویی در آلمان

راه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان وجود دارد که بتوانند در حین تحصیل درآمد کسب کنند. به عنوان مثال گارسون رستوران، پرستار کودک، معلم زبان، دستیار آموزشی، پیک فروشگاه یا رستوران، نظافت و ... . این مشاغل دستمزدهای متفاوت دارند. البته، در نظر داشته باشید که ضوابط و قوانینی وجود دارند که شما به عنوان یک دانشجو باید رعایت کنید تا بتوانید در کنار تحصیلات خود، مشغول به کار نیز شوید. برخی کارهایی که می‌توانید به عنوان کار جانبی انجام دهید عبارتند از:

    تدریس زبان
    پرستاری از کودکان و سالمندان
    پیک کافی شاپ یا رستوران
    نظافت و خدمات
    گارسون
 

حقوق کار دانشجویی در آلمان

در سال 2022 دولت آلمان برای هر ساعت کار، حقوق 12 یورو را در نظر گرفت. در این نوع شغل‌های جانبی و کار دانشجویی، افراد می‌توانند تا 520 یورو در ماه درآمد داشته باشند. در نظر داشته باشید که مجموع درآمد سالانه در این مشاغل نباید بیشتر از 6240 یورو شود. در این مشاغل، 2 درصد از حقوق فرد صرف مالیات می‌شود. اگر حقوق فرد در این نوع مشاغل ماهانه از 520 یورو بیشتر شود، شخص باید بیمه و مالیات بیشتری بپردازد.
 

قوانین کار دانشجویی در آلمان

- دانشجویان در آلمان اجازه دارند در هر هفته 20 ساعت کار کنند.
- دانشجویان بین المللی اجازه‌ی کارهای فریلنسری یا خود اشتغالی ندارند.
- دانشجویان می‌توانند بیشتر از یک شغل نیز داشته باشند؛ اما اگر درآمد آن‌ها از 520 یورو بیشتر شود، باید مالیات بیشتر و هزینه بیمه را نیز پرداخت کنند.


 

سایت کاریابی دانشجویی در آلمان

دانشجویان، زنان خانه دار یا افرادی که به دنبال شغل دوم هستند، می‌توانند از طریق سایت‌های زیر شغل‌های تمام وقت و پاره وقت در آلمان پیدا کنند و از شرایط آن‌ها مطلع شوند.
1) https://www.stellenmarkt.de/
2) http://www.xing.com/jobs
3) http://www.anzeigen.ru-geld.de/en/job%D9%BE
4) http://www.glassdoor.de/
 

اجازه کار همسر دانشجو در آلمان

از مزایای ویزای پیوست آلمان این است که اگر شما در آلمان دانشجو هستید و شخص دیگری (همسر شما) از طریق ویزای پیوست به همراه شما به آلمان مهاجرت کرده، شخص پیوست شده اجازه کار تمام وقت خواهد داشت.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex