تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

آزمون های زبان آلمانی

آزمون های زبان آلمانی

آزمون‌ های زبان آلمانی بسیار متنوع هستند و افراد با اهداف متفاوت در آن‌ها شرکت می‌کنند. شما برای مهاجرت به یک کشور خارجه، بسته به هدف خود، نیاز به یادگیری زبان آن کشور دارید. مدرک زبان آلمانی برای پذیرفته شدن در بسیاری از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی آلمان الزامی است. چندین آزمون زبان آلمانی با شرایط، قیمت و مدت اعتبار متفاوت وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به رشته، مقطع تحصیلی، دانشگاه مد نظر خود، هدفتان از سفر یا مهاجرت، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه، با ما همراه باشید تا به بررسی انواع آزمون‌های زبان آلمانی بپردازیم.

 

آزمون زبان آلمانی گوته

این آزمون شامل بخش‌های ریدینگ (درک مطلب)، رایتینگ (نوشتاری)، لیسنینگ (شنیداری) و اسپیکینگ (مکالمه) است و سطوح A1 تا C2 را پوشش می‌دهد. بزرگسالان برای شرکت در این آزمون باید حداقل 16 سال داشته باشند. البته برای گرفتن مدرک C2، باید حداقل 18 سال داشته باشید.
این آزمون اعتبار دائمی دارد. اما در نظر داشته باشید که بسته به دانشگاه یا موسه آموزشی شما، اگر از زمان گرفتن مدرکتان مدت مشخصی بگذرد، ممکن است دانشگاه یا مرکز آموزشی مدنظر شما مدرکتان را قبول نکند. این مسئله کاملا بستگی به دانشگاه شما دارد. به عنوان مثال، اگر بیش‌تر از 2 سال از زمان گرفتن مدرکتان می‌گذرد، ممکن است دانشگاه مد نظر شما مدرکتان را نپذیرد.
هزینه آزمون گوته بر اساس سطح آزمون شما و سن شما متفاوت است. ما بر اساس آخرین آپدیت موسسه گوته، لیست هزینه‌های آزمون را برای شما آماده کرده‌‎ایم.

هزینه آزمون
 

آزمون زبان آلمانی ÖSD

آزمون های ÖSD در سطح بین المللی معتبر هستند و طبق چارچوب اروپایی مشترک مرجع مشترک (CEFR) طراحی و برگزار می‌شوند.این آزمون تمامی سطوح زبان، از A1 تا C2 را در بر می‌گیرد. این آزمون شامل بخش کتبی و شفاهی است. در بخش کتبی مهارت‌های رایتینگ (نوشتاری)، ریدینگ (درک مطلب) و لیسنینگ (شنیداری) شما و در بخش شفاهی، مهارت‌ اسپیکینگ (مکالمه) شما ارزیابی می‌شود.
اعتبار این آزمون نیز مادام‌العمر است. هزینه‌ی آزمون ÖSD بسته به سطح آزمون، کشوری که می خواهید در آن امتحان دهید و مرکز آزمون شما متفاوت است. لطفاً برای اطلاع از هزینه‌های آزمون با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.

آزمون زبان المانی
 

آزمون زبان آلمانی DSH

این آزمون در سطوح A1 تا C2  برگزار می‌شود و مخصوص کشور آلمان است. به عبارت دیگر، آزمون DSH فقط توسط دانشگاه‌های آلمان برگزار می‌شود. این آزمون نیز شامل چهار بخش ریدینگ (درک مطلب)، لیسنینگ (شنیداری)، رایتینگ (نوشتاری) و اسپیکینگ (مکالمه) است. در این آزمون، قسمت شفاهی 7 روز پس از قسمت کتبی از  شما گرفته می‌شود. درواقع شما باید در آزمون کتبی قبول شوید تا بتوانید در آزمون شفاهی شرکت کنید.
هزینه آزمون را می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم حضوری در دانشگاه برگزار کننده آزمون خود پرداخت کنید. بدین صورت که فرم ثبت نام را پر می‌کنید و هزینه‌های لازم را می‌پردازید.  این هزینه بستگی به دانشگاه شما دارد و معمولا از 70 یورو تا 150 یورو متغیر است.
اگر حداقل 57 تا 67 درصد نمره را بگیرید معادل DSH1، اگر 67 تا 81 درصد نمره را بگیرید معادل DSH2  و اگر بیش از 82 درصد نمره‌ را بگیرید معادل DSH3 خواهد بود. برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان با مدرک DSH، بهتر است بدانید که تقریبا تمام دانشگاه‌ها از شما DSH2 یا DSH3 می‌خواهند.

بنر زبان آلمانی ECL
 

آزمون زبان آلمانی TELC

telc طیف گسترده ای از مدارک زبان از A1 تا C2 را ارائه می دهد تا به شما کمک کند توانایی زبان خود را در هر شرایطی محک زده و اثبات کنید. آزمون‌های telc آلمان برای گروه های سنی مختلف برگزار می‌شود؛ شامل کودکان، نوجوانان و بزرگسالان. آزمون telc اعتبار دائمی دارد و در کشورهای آلمانی زبان به رسمیت شناخته می‌شود. این آزمون 300 نمره دارد و برای قبولی در آن باید حداقل 60 درصد نمره را بگیرید. telc همچنین آزمون‌های دوگانه ارائه می‌دهد که در آن متقاضیان در دو سطح ارزیابی می‌شوند.
اکنون نوبت شماست که شرایط خود را بررسی کنید، سبک سنگین کرده و تصمیم بگیرید که با توجه به شرایط شما، کدام آزمون برای شما بهتر است. بودجه‌ی شما، فرصت شما، دانشگاه و رشته‌ی انتخابی شما، همه و همه از مسائلی هستند که باید هنگام انتخاب آزمون و مدرک خود در نظر بگیرید.



 

مقالات مشابه آزمون های زبان آلمانی

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex