تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

بلوکارت

299
بلوکارت

بلوکارت اتحادیه اروپا کارتی دارای مزایای بسیار برای اتباع خارجی اروپاست. اروپا در جهت جبران کمبود نیرو در برخی حوزه‌ها سیاست‌هایی اندیشیده تا بتواند با کاهش نیروی جوان و پرانرژی مقابله کند. یکی از این سیاست‌ها بلوکارت اتحادیه اروپا است. بلوکارت اتحادیه اروپا در بیشتر کشورهای قاره اروپا اعتبار دارد و به رسمیت شناخته می‌شود. یکی از کشورهایی که بیشترین تعداد بلوکارت را صادر کرده‌است، «آلمان» می‌باشد.
بلوکارت اتحادیه اروپا در واقع یک مجوز اقامت برای افراد اتباع غیر اتحادیه اروپاست که به منظور اشتغال و زندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می‌شود. افرادی که در حوزه‌ای تخصص و مهارت دارند، با به همراه داشتن بلوکارت اتحادیه اروپا می‌توانند به راحتی در این کشورها رفت و آمد داشته باشند و در حیطه شغل و مهارت خود مشغول کار شوند.
کارت آبی اتحادیه اروپا از تاریخ 11 مرداد 1391 آغاز شد. این کارت به عنوان یک مجوز اقامت برای متخصصان دانشگاهی خارجی ساکن آلمان اجرایی شد. کارت آبی اتحادیه اروپا توسط یکی از کشورهای عضو اتحادیه­‌ی اروپا صادر میشود و به شخص اجازه میدهد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شاغل باشد و زندگی کند. بلو‌کارت امکان ورود و خروج نامحدود به کشور صادرکننده­‌‎ی کارت را به افراد حرفه ای دارای بلوکارت می­دهد. در حقیقت دلیل ابداع این کارت، این است که پروسه پذیرش افراد متخصص و ماهر خارج از اتحادیه اروپا آسان تر شود.
 

بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان یک راه مطمئن و معتبر برای اخذ اقامت آلمان است. درواقع، یکی از کشورهایی که بیشترین تعداد بلوکارت را صادر کرده‌است «آلمان» می‌باشد. از مزایای بلوکارت آلمان می‌توان به رفت و آمد میان کشورهای اروپایی اشاره کرد. شما با داشتن بلوکارت آلمان می‌توانید به راحتی میان کشورهای حوزه اتحادیه اروپا رفت و آمد کنید، مشغول به کار شوید و حتی زندگی کنید. پس حتما برای اطلاع از راه‌های اخذ بلوکارت آلمان، این مقاله را تا انتها بخوانید و در صورت واجد شرایط بودن، نست به اخذ بلوکارت آلمان اقدام کنید.
 

شرایط دریافت بلوکارت اتحادیه اروپا

شرایط گرفتن بلوکارت آلمان این است که مدرک دانشگاهی، سابقه کاری و بیمه داشته باشید و حداقل حقوق تعیین شده توسط آلمان به شما پیشنهاد شود. اگر مدرک معتبر دانشگاهی دارید و از سمت یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری مشخصی دارید، می‌توانید نسبت به اخذ بلوکارت آلمان اقدام کنید. حقوق بلوکارت آلمان از مسائل حائز اهمیت است. حداقل حقوق بلوکارت آلمان 2023 برای اخذ این کارت، دقیقا 58.400 یورو در سال است. به این معنی که اگر شما بتوانید یک قرارداد کاری با حداقل حقوق ناخالص 58.400 یورو با یک کارفرمای آلمانی ببندید، می‌توانید بلوکارت اتحادیه اروپا را از کشور آلمان دریافت کنید. البته، برای پزشکان، متخصصان حوزه‌های مهندسی، علوم طبیعی، ریاضیات و کامپیوتر که در آن‌ها کمبود نیروی کار وجود دارد حقوق ناخالص سالانه‌ی 45.552 یورو هم کافی است. همچنین، فراموش نکنید که باید حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط و بیمه داشته باشید. اگر تحصیلات دانشگاهی خود را در کشوری به جز آلمان گذرانده‌اید، باید آن را قبل از ثبت درخواست ویزا تایید کنید.
برای اخذ بلوکارت اتحادیه اروپا نیاز نیست شرایط سنی خاصی داشته باشید. شما با هر شرایط سنی، در صورتی که واجد شرایط اخذ بلوکارت باشید، می‌توانید نسبت به اخذ آن اقدام کنید.

 

نحوه دریافت بلوکارت اتحادیه اروپا

در وهله اول باید به دنبال یک شغل مناسب در کشور آلمان باشید. با جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و اخذ ویزای کاری آلمان می‌توانید برای گرفتن مجوز کار درخواست بدهید. سپس، آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید و بیمه درمانی بگیرید. بعد از آن می‌توانید به اداره مهاجرت محل کار خود مراجعه کنید و درخواست بلوکارت اتحادیه اروپا بدهید.
 

مراحل دریافت بلوکارت آلمان

  1. ابتدا یک شغل مناسب در کشور آلمان پیدا کنید. میتوانید از سایت های کاریابی کشور آلمان استفاده کنید.
  2. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری را جمع آوری کرده، ترجمه و لگال کنید و وقت سفارت بگیرید.
  3. ویزای کاری آلمان را دریافت کرده و به منظور شروع کار خود، به آلمان سفر کنید.
  4. درخواست مجوز برای شروع کار خود را ثبت کنید.
  5. آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید.
  6. بیمه درمانی بگیرید.
  7. مدارک لازم جهت اخذ بلوکارت اتحادیه اروپا را جمع آوری کنید.
  8. به اداره مهاجرت آلمان مراجعه کنید و برای بلو کارت آلمان درخواست بدهید.

 

اعتبار کارت آبی اتحادیه اروپا

کسی که کار اتحادیه اروپا را دارد می‎‌تواند تا 3 سال در آلمان اقامت کاری داشته باشد و بعد از آن نیز می‌تواند تاریخ اعتبار آن را تمدید کند. اگر مدت زمان قرارداد شما از 4 سال کمتر باشد، کارت اتحادیه اروپا برای شما به اندازه «مدت زمان قراردادتان به علاوه سه ماه» صادر خواهد شد. در صورتی که واجد شرایط باشید می‌توانید مدت زمان اعتبار آن را تمدید کنید.
 

کارت آبی

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ بلوکارت

  • عکس بیومتریک
  • فرم چاپ شده درخواست ویدکس همراه با تذکر توجیهی طبق ماده 54 قانون اقامت
  • پاسپورت
  • قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی و ...
  • اظهارنامه رابطه شغلی
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • مدرک دانشگاهی
  • مدرکی دال بر تایید مدرك پایان تحصیلات در آلمان
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه
  • گواهی مربوط به فعالیت شغلی و مشاغلی که تاکنون داشته‌اید
  • گواهی مربوط به بیمه‌ي درمانی معتبر
  • هزینه‌ بررسی پرونده (75 یورو)


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

مزایای دریافت بلوکارت آلمان

  1. کارت آبی اتحادیه اروپا به افراد این امکان را میدهد که حقوق شهروندی و بیمه برابر با شهروندان کشور صادرکننده کارت داشته باشند.
  2. با داشتن بلوکارت آلمان افراد میتوانند پس از مدتی اقامت دائم کشور آلمان را بگیرند.
  3. افراد با اخذ این کارت میتوانند به همراه خانواده خود به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.
  4. کارت آبی اتحادیه اروپا به اعضای خانواده دارنده این کارت مجوز سفر و اقامت کشور صادرکننده این کارت را می‌دهد. برای مثال، همسرانی که نمیتوانند آلمانی صحبت کنند، میتوانند مجوز اقامت با مجوز کار فوری و بدون محدودیت داشته باشند.


زمان لازم برای صدور بلوکارت اتحادیه اروپا

اگر قبل از ثبت درخواست مدارک مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید و پرونده خود را بدون نقص پیش ببرید پروسه صادر شدن بلوکارت شما 5 الی 6 هفته طول می‌کشد. پس حتما قبل از ثبت درخواست آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید و مجوز کار بگیرید. بیمه درمانی را نیز فراموش نکنید.

 

اخذ اقامت دائم با بلوکارت اتحادیه اروپا

اگر مدرک زبان آلمانی B1 داشته باشید بعد از 21 ماه می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنید. اما اگر مدرک زبان آلمانی نداشته باشید، باید مدت زمان بیشتری برای اخذ اقامت دائم با بلوکارت اتحادیه اروپا صرف کنید که معمولا تا 33 ماه به طول می‌انجامد.
 



© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex