تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

گواهینامه در آلمان

337
گواهینامه در آلمان

بحث رانندگی و گواهینامه در آلمان برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند یا حتی به شغل رانندگی در آلمان فکر می‌کنند بسیار مهم است. آلمان تولید کننده اولین اتومبیل‌های جهان، سرزمین خودروهای لوکس، فولکس واگن و دایملر بنز است؛ پس به طور کلی، ماشین و قوانین استفاده از آن در این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. از طرفی، آلمان کشوری قانون مدار و منضبط است و قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار سفت و سختی برای رانندگان در نظر گرفته است. از این رو، گرفتن گواهینامه یا تبدیل گواهینامه در آلمان از مسائلی است که شهروندان آلمانی باید به آن اهمیت بدهند. به دلیل قوانین استاندارد و عاقلانه‌ای که کشور آلمان برای راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته، گواهینامه‌ی این کشور در بسیاری از کشورهای دنیا معتبر است.


قوانین راهنمایی رانندگی در آلمان

گردشگران و مهاجرانی که به آلمان می‌روند، عاشق این هستند که بتوانند رانندگی در اتوبان‌های آلمان را تجربه کنند. اما قوانین رانندگی در این کشور از مسائلی است که اگر به آن توجه نکنید، مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگینی خواهید شد. اما از قوانین و جریمه‌ها ننترسید. رانندگی در کشور آلمان چندان کار سختی نیست؛ البته اگر به رانندگی از سمت راست عادت دارید و با قوانین رانندگی در آلمان آشنا هستید. احترام به قوانین چراغ قرمز، راهنما زدن، رعایت محدودیت سرعت و ... از مواردی هستند که باید رعایت کنید.


رانندگی در اتوبان‌های آلمان

هنگام رانندگی، خواهید دید که بزرگراه‌ها با علامت "A" مشخص شده اند؛ به عنوان مثال "A7". همچنین، تابلوهای اتوبان‌ها همگی آبی هستند. آزادراه های آلمان بسیار تمیز هستند؛ همه چیز به خوبی علامت گذاری شده و استراحتگاه‌های زیادی در طول مسیر وجود دارد. برخی اتوبان‌ها در آلمان هیچ محدودیت سرعتی ندارند! اما حواستان باشد که باید به قوانین احترام بگذارید.


قیمت سوخت ماشین در آلمان

سوخت در آلمان بسیار گران است؛ همچنین، سوخت‌گیری در آخر هفته‌ها می‌تواند گران‌تر از روزهای هفته باشد. همچنین، سعی کنید معمولا باک خود را بین ساعت 18:00 تا 20:00 پر کنید، و نه بعد از ساعت 20:00.


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

تبدیل گواهینامه ایرانی در آلمان

اگر شما از قبل در کشور خود گواهینامه رانندگی گرفته‌اید، بسته به کشور شما قوانین خاصی اعمال می‌شود که باید به آن‌ها دقت کنید.
گواهینامه شهروندان اتحادیه اروپا، لیختن‌اشتاین و ایسلند در آلمان کاملا معتبر است. این افراد نیاز به تبدیل گواهینامه یا ایجاد هیچ تغییری در گواهینامه خود ندارند. اما شهروندان کشورهای دیگر به مدت 6 ماه می‌توانند با همان گواهینامه قبلی خود در کشور آلمان رانندگی کنند. بعد از آن، فرد باید گواهینامه آلمانی بگیرد. اینکه شما نیاز به  شرکت در آزمون رانندگی داشته باشید یا نه بستگی به کشوری دارد که گواهینامه قبلی خود را از آن گرفته‌اید.


ثبت نام ماشین در کشور آلمان

شما باید ماشین خود را در اداره ثبت خودرو ثبت کنید. برای این کار به سند و بیمه نامه خودروی خود احتیاج دارید. اگر قصد دارید خودروی خود را از خارج از کشور منتقل کنید در اداره ثبت خودرو درباره شرایط و مدارک مورد نیاز پرس و جو کنید. علاوه بر ثبت نام، خودروی شما باید در آلمان باید هر دو سال یکبار معاینه عمومی شود که این بررسی نیاز به پرداخت هزینه دارد.


بیمه ماشین در آلمان

همانطور که احتمالا مطلع هستید، آلمان سرزمین بیمه‌هاست! بیمه در آلمان به زندگی مردم این کشور وصل است؛ به عبارتی، آلمانی‌ها همه چیز را بیمه می‌کنند. یکی از این بیمه‌ها، بیمه مربوط به ماشین است که ما در این مقاله 3 نوع از این بیمه را به شما معرفی می‌کنیم.


بیمه مسئولیت وسایل نقلیه موتوری

بیمه وسایل نقلیه موتوری یک بیمه اجباری برای ماشین شماست. اگر ماشین یا موتورسیکلت دارید، ملزم به گرفتن این بیمه هستید. به زبان ساده، در صورت بروز تصادف با خودرو یا آسیب رساندن به شخصی، بیمه خسارت وارد شده توسط شما را پرداخت می‌کند. اما فراموش نکنید که این بیمه برای تعمیرات ماشین خودتان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.


بیمه جامع در آلمان

شما می توانید به طور اختیاری برای وسیله نقلیه خود بیمه جامع بگیرید. این بیمه برای مثال، سرقت یا آسیب به وسیله نقلیه شما در اثر تصادفات را پوشش می‌دهد.


بیمه خرابی خودرو در آلمان

با بیمه نامه خرابی خودرو، در صورت بروز خرابی یا تصادف و در نتیجه نیاز به خدمات یدک کش یا ماشین اجاره‌ای، هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید بیمه خرابی خودرو را از شرکت‌های بیمه وسایل نقلیه موتوری و باشگاه‌های خودرو بگیرید.



© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex