تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

دانشگاه کلن

221
دانشگاه کلن

دانشگاه کلن آلمان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه‌های اروپاست که به دلیل دستاوردهای علمی برجسته و کیفیت و تنوع بالای برنامه‌های تحصیلی خود، از شهرت بین المللی عالی برخوردار است. این دانشگاه مجموعا 6 دانشکده دارد و بیشتر از 300 رشته تحصیلی ارائه می‌دهد. هم اکنون در دانشگاه کلن آلمان نزدیک به 50 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
 

دانشکده‌های دانشگاه کلن

همانطور که گفتیم، دانشگاه کلن آلمان 6 دانشکده دارد که در این مقاله برخی رشته‌های ارائه شده در هر دانشکده را به شما معرفی می‌کنیم.
 

دانشکده علوم انسانی

شامل رشته‌های زیبایی شناسی، هنر، سیاست اقتصادی، علوم تربیتی، موسیقی و ... است.
 

دانشکده حقوق

شامل رشته‌های حقوق، حقوق کسب و کار، قانون مالیات و ... می‌شود.

 

دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی

ریاضیات پایه، فیزیک، ریاضیات کسب و کاری و ...

 

دانشکده پزشکی

نزدیک به 4 هزار دانشجو در دانشکده پزشکی دانشگاه کلن تحصیل می‌کنند. این دانشکده شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، علوم عصبی، بیوشیمی، علوم بالینی و ... می‌شود.

 

دانشکده هنر و انسانی

رشته‌های فرهنگ و زبان آفریقایی، فرهنگ‌ها و زبان‌های کهن، باستان شناسی، تاریخ هنر و ... در این دانشگاه تدریس می‌شوند.
 

دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی

رشته‌های اقتصاد، علوم اجتماعی، مدیریت کسب و کار و ... در این دانشگاه ارائه می‌شوند.

 

دانشگاه‌های برتر آلمان

 

شهریه دانشگاه کلن

دانشگاه کلن آلمان هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند.  اما، در هر ترم همه دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه کلن باید هزینه مشارکت اجتماعی ("Semesterbeitrag") بپردازند.  هزینه مشارکت اجتماعی شامل هزینه‌ای برای "Kölner Studierendenwerk"  و همچنین برای کمیته عمومی دانشجویان "AStA" است. علاوه بر این، بودجه ورزش در دانشگاه و بلیط ترم (استفاده از حمل و نقل عمومی در ایالت فدرال نوردراین-وستفالن با کارت UC ) نیز از دانشجویان گرفته می‌شود.همچنین، میزان فعلی حق بیمه سهم اجتماعی در هر ترم تغییر می‌کند. مجموع این هزینه‌ها در ترم زمستان 2023/24، 320.05 یورو است.
 

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه کلن

دانشگاه کلن یک برنامه بورسیه تحصیلی هم برای دانشجویان آلمانی و هم بین المللی ارائه می‌دهد. این برنامه شامل سه کمک هزینه است:

  • بورسیه آلمان فدرال

  • بورسیه اجتماعی از دانشگاه کلن (بورسیه اجتماعی)

  • بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دارای معلولیت و بیماری مزمن

تمام این کمک‌های مالی 300 یورو در ماه هستند و بسته به عملکرد تحصیلی دانشجو اعطا می‌شوند.  برای "بورسیه اجتماعی" و "بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان دارای معلولیت یا بیماری های مزمن" معیارهای اجتماعی نیز تعیین کننده هستند. همچنین، شما می‌توانید از بورسیه تحصیلی  DAADنیز استفاده کنید. برای اطلاع از بورسیه‌های تحصیلی در آلمان، اینجا را کلیک کنید. البته به عنوان جایگزین بورسیه تحصیلی، دانشجویان می‌توانند گزینه «وام تحصیلی» را نیز در نظر بگیرند.

 

هزینه زندگی در کلن

هزینه زندگی دانشجویی برای یک نفر در شهر کلن حدودا برابر با 986 یورو می‌باشد. همچنین، دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته نیز دارند. البته دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می‌شوند، اجازه کار کردن ندارند. به جدول زیر دقت کنید:

هزینه‌های زندگی در کلن

در نظر داشته باشید که این آمار مربوط به سال 2021 هستند و ممکن است با آمار امروز تفاوت داشته باشند. همچنین، اگر برای مجوز اقامت به منظور تحصیل در آلمان اقدام می‌کنید، باید حتما یک مدرک اثبات تمکن مالی به مقامات آلمانی ارائه دهید. این مدرک تضمین می‌کند که شما می‌توانید تمام هزینه‌های زندگی خود را در طول اقامت در آلمان پوشش دهید. مقدار پولی که باید ثابت کنید بر اساس نرخ هایی است که برای دانشجویان آلمانی نیز اعمال می شود و در حال حاضر 12324 یورو است.
 

شرایط پذیرش در دانشگاه کلن

شرایط پذیرش در دانشگاه کلن برای متقاضیان این دانشگاه از موارد ضروری هستند. برای پذیرفته شدن در دانشگاه کلن، شما باید مدرک ورودی به دانشگاه و دانش زبان آلمانی داشته باشید. بسته به مقطع تحصیلی و زبان تدریس دروس شما، باید حداقل آیلتس 7 یا تافل 95 داشته باشید؛ برای زبان آلمانی نیز Telc C1 پذیرفته می‌شود. شما همچنین به یک انگیزه‌نامه قوی نیز احتیاج دارید. بسته به مقطع تحصیلی، داشتن مدرک دیپلم معادل یا مدرک لیسانس هم الزامی است.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex