تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

مسکن در آلمان

مسکن در آلمان

مسکن در آلمان از مهم‌ترین موارد برای مهاجران این کشور بوده و از آنجایی که بخش اعظم هزینه‌های ماهانه شهروندان را در بر می‌گیرد حائز اهمیت بسیاریست. هزینه خرید و یا حتی رهن و اجاره خانه در آلمان تا حد زیادی به شهر محل سکونت شما وابسته است و قاعدتا هرچقدر در شهر بزرگ‌تر با امکانات بیشتری زندگی کنید هزینه اجاره خانه شما نیز بیشتر خواهد بود. پس بهتر است که ابتدا با توجه به شرایط و انتظارات خود، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید تصویر بهتری از هزینه مسکن خود در آلمان داشته باشید. افراد می‌توانند با توجه به بودجه و شرایط خود خانه و  آپارتمان رهن کرده، اجاره کنند یا بخرند. البته معمولا مردم در کشور آلمان میان اجاره خانه در آلمان و خرید خانه، اجاره خانه را انتخاب می‌کنند. در این مقاله از لانر هلدینگ وضعیت مسکن در آلمان را با هم بررسی می‌کنیم، یک لیست از قیمت خانه و اجاره خانه در آلمان در اختیار شما قرار می‌دهیم و همچنین مروری بر قوانین و قیمت‌ها در آلمان خواهیم داشت.
 

وضعیت مسکن در آلمان

به طور کلی، وضعیت مسکن در آلمان کمی سخت است و خرید خانه چندان آسان نیست. برخلاف دهه اخیر که قیمت‌ مسکن در آلمان افزایش داشت، امسال کاهش بی سابقه‌ای پیدا کرد. بر اساس آماری که اخیرا توسط Destatis منتشر شده است، به طور متوسط ​​املاک 9.9 درصد ارزان‌تر از سال پیش است. البته قیمت خانه به فاکتورهای متعددی مثل متراژ، تعداد اتاق خواب، موقعیت مکانی، امکانات سرمایشی و گرمایشی و غیره وابسته است. به عنوان مثال اجاره و خرید خانه در مرکز شهر گران‌تر از حومه شهر بوده و دسترسی بهتری نیز دارد. به صورت کلی، هرچه امکانات خانه شما بیشتر باشد باید به تبع هزینه بیشتری نیز بپردازید.
 

خرید خانه در آلمان برای مهاجران

علیرغم اینکه بیشتر مردم آلمان به علت بالا بودن هزینه‌ها مشتاق اجاره خانه در آلمان هستند، اما خرید خانه در آلمان هم طرفداران خودش را دارد. یکی از مواردی که ممکن است برخی افراد خارجی و مهاجر در آلمان را نگران کند مسئله خرید خانه در این کشور است. خوشبختانه مهاجران برای خرید مسکن در آلمان محدودیتی ندارند و چه شهروند اتحادیه اروپا باشند چه نباشند، می‌توانند با رعایت یک سری شرایط از پیش تعیین شده صاحب یک خانه در آلمان شوند. اگر شما در آلمان زندگی می‌کنید و مشغول به کار هستید، باید بتوانید از یک بانک آلمانی وام بگیرید. در این صورت، قادر خواهید بود برای خود خانه بخرید. در ضمن، فراموش نکنید که شما نمی‌توانید از طریق خرید ملک در آلمان اقامت این کشور را دریافت کنید. پس اگر می‌خواهید به منظور اخذ اقامت آلمان یک ملک در این کشور خریداری کنید، دست نگه دارید. می‌توانید از طریق رزرو فرم مشاوره شرایط خود را با کارشناسان ما در میان گذاشته و کمک بگیرید.

مسکن در آلمان
 

قیمت اجاره خانه در آلمان

قیمت اجاره خانه در آلمان بستگی به این دارد که در کدام شهر یا کدام منطقه باشید و چه نوع خانه‌ای بخواهید. البته طی دهه‌ی اخیر قیمت مسکن در آلمان افزایش پیدا کرد. از طرفی، اجاره کردن خانه در آلمان بسیار معمول‌تر است. درواقع اکثر شهروندان ترجیح می‌دهند یک خانه را به مدت طولانی اجاره کنند تا اینکه خانه بخرند. مثلا در برلین، 85 درصد مردم خانه اجاره می‌کنند. مخصوصا اگر مهاجر و تازه وارد هستید، بهتر است ابتدا یک خانه را اجاره کنید تا بتوانید بهتر با قیمت، قوانین و شرایط خرید مسکن در آلمان آشنا شوید.
 

قیمت خانه در آلمان 2023

قیمت خانه در آلمان بستگی به موقعیت آن دارد. اینکه در کدام شهر باشید و خانه‌ای که انتخاب کرده‌اید در مرکز یا حومه شهر باشد، تاثیر زیادی در قیمت خانه دارد. ارزانترین خانه‌ در آلمان معمولا خانه‌هایی در قسمت‌های حومه شهری هستند. اگر دانشجو هستید، معمولا امکاناتی چون پارکینگ، تعداد اتاق‌ خواب‌های زیاد یا بعضی موارد اضافه را احتیاج ندارید. پس هنگام بازدید خانه و اپارتمان، حتی ارزانترین خانه در آلمان و خانه‌های کوچک را هم حتما ببینید. در جدول زیر یک لیست قیمت خانه در آلمان را مشاهده می‌کنید. در نظر داشته باشید که این قیمت‌ها کاملا تقریبی هستند. قیمت خانه در آلمان بستگی به شهر مورد نظر، منطقه، نوساز یا قدیمی ساز بودن، تعداد اتاق خواب و موارد متعدد دیگری نیز دارد. اما ما برای اینکه یک حدود قیمت تقریبی داشته باشید، این لیست از قیمت خانه در آلمان را برای شما تهیه کرده‌ایم.

هزینه خانه
 

سایت خرید خانه در آلمان

مردم در آلمان معمولاً تابلوهای "به فروش می‌رسد" سر در خانه‌ها یا در حیاط و باغ نمی‌زنند. بلکه شما می‌توانید از روزنامه‌های محلی و منطقه‌ای یا بنگاه‌های املاک برای پیدا کردن خانه‌ مد نظر خود استفاده کنید. همچنین سامانه‌های متعددی وجود دارند که در آن‌ها انواع خانه مستقیماً توسط فروشندگان لیست شده‌اند و شما می‌توانید با چک کردن آن‌ها از شرایط خانه، قیمت و امکانات خانه مطلع شوید. درواقع پیدا کردن خانه از سایت خرید خانه در آلمان از بهترین گزینه ها محسوب می‌شود. این سامانه‌ها 3 تا از بهترین سایت خرید خانه در المان هستند:


مراحل خرید خانه در آلمان

برای خرید خانه در آلمان، ابتدا شرایط خود را بررسی کنید. چه نوع خانه‌ای می‌خواهید؟ حداکثر بودجه‌ی شما چقدر است؟ مایلید در کدام شهر یا منطقه خانه داشته باشید؟ ترجیح می‌دهید خانه‌ی شما بزرگ باشد یا کوچک؟ تمامی این موارد را در نظر بگیرید و سپس به دنبال خانه بگردید. برای خرید خانه نیاز به مدارک شناسایی خود، مدارک حقوق خود، اطلاعات و گزارش مالی دارید. اگر قبل از آن در آلمان زندگی کرده‌اید، ممکن است لازم باشد از صاحب خانه قبلی خود گواهی بگیرید برای اثبات اینکه اجاره خانه را پرداخت کرده‌اید.
طبق سامانه املاک Immowelt، خانه‌ها در آلمان در اوایل سال 2022 به طور متوسط 2800 یورو برای هر متر مربع قیمت داشتند، در حالی که در حال حاضر قیمت آپارتمان‌ها 3200 یورو به ازای هر متر مربع است. بین مناطق مختلف آلمان ایالت زاکسن مقرون‌به‌صرفه‌ترین مکان و مونیخ گران‌ترین است. به عنوان مثال اگر قصد خرید خانه در برلین را دارید ممکن است گزینه‌های پیش روی شما کمی محدود شوند. درواقع گزینه‌های اجاره خانه در برلین بیشتر از خرید هستند. قیمت‎‌های خرید خانه در برلین از میانگین قیمت خانه در آلمان بیشتر است ولی از شهرهایی مثل فرانکفورت و مونیخ کمتر است.
برای خرید خانه در آلمان معمولا به وام مسکن احتیاج دارید. برای گرفتن وام مسکن نیاز نیست که حتما شهروندی آلمان را داشته باشید. اما به سپرده بیشتری احتیاج خواهید داشت. برخی بانک‌هایی که وام مسکن می‌دهند عبارتند از: DKB، Deutsche Bank،Commerzbank  یا Postbank.
هزینه‌های دیگری نیز هنگام خرید خانه وجود دارند که باید از آن‌ها مطلع شوید. این هزینه‌ها می‌توانند 10 درصد به قیمت خانه اضافه کنند؛ شاید حتی بیشتر. در ادامه به معرفی این هزینه‌ها می‌پردازیم.


 

هزینه انتقال ملک

هزینه انتقال ملک، بیشترین هزینه اضافه‌ای است که هنگام خرید ملک باید پرداخت کنید. میزان این هزینه به ایالت شما بستگی دارد و باید تا 4 هفته بعد از نهایی کردن خرید پرداخت شود. اما به طور کلی این هزینه معمولا 3.5 تا 6.5 درصد به هزینه شما اضافه می‌کند. مثلا در برلین 6 درصد و در مونیخ 3.5 درصد. بعد از پرداخت این مبلغ، می‌توانید انتقال مالکیت ملک را در دفتر ثبت زمین آلمان (Grundbuch) ثبت کنید.
 

هزینه‌های دفتر اسناد رسمی و هزینه قولنامه کردن

دفتر اسناد رسمی در سیستم خرید و فروش ملک آلمان نقش مهمی ایفا می‌کند. هزینه‌های دفتر اسناد رسمی و هزینه قولنامه کردن توسط قانون تنظیم می‌شود و بسته به ارزش ملک شما می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی از 1.5 تا 2 درصد ارزش ملک قیمت‌گذاری می‌شود. یعنی شما باید حدودا 1.5 تا 2 درصد قیمت خانه‌ی خود، بابت خدمات دفتر اسناد رسمی و هزینه قولنامه کردن هزینه پرداخت کنید.
 

هزینه‌های بنگاه املاک

شما برای پیدا کردن خانه، خرید خانه در آلمان، اجاره خانه در آلمان اطلاع دقیق از لیست قیمت خانه در المان و ... به خدمات یک بنگاه املاک احتیاج دارید. در کشور آلمان، بر اساس قانونی که در سال 2020 تنظیم شد، معمولا هزینه‌های بنگاه املاک به طور عاقلانه میان خریدار و فروشنده تقسیم می‌شود. رقم این هزینه نیز می‌تواند به موارد متعددی بستگی داشته باشد. مثل ارزش ملکی که خریده یا اجاره کرده‌اید و یا ایالت و شهری که در آن زندگی می‌کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex