تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

پردرآمدترین مشاغل در آلمان

328
پردرآمدترین مشاغل در آلمان

پردرآمدترین مشاغل در آلمان قطعا از جذاب‌ترین موضوعات برای هر کسی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارد. آلمان واقع در قلب اروپا، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی، اقتصاد متنوع و متوسط ​​حقوق بالا را دارد. همچنین مهد بسیاری از شرکت های پیشرو جهانی است. بنابراین فرصت‌های شغلی پرسود و منحصر به فرد زیادی در این کشور وجود دارد.
 
اگر قصد کار کردن در آلمان را دارید؛ حتماً می دانید که نرخ بیکاری در این کشور پیشرفته بسیار پایین بوده و تقریباً تمامی افراد متخصص می توانند در شغل ایده آل خود مشغول به کار شوند. برای یافتن کار در آلمان می توانید از سایت های کاریابی آلمان نیز استفاده کنید؛ اما بسیاری از شما به دنبال اطلاع یافتن از پردرآمد ترین مشاغل در آلمان هستید، که در این صورت پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید. به علاوه اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید نیز می توانید از مشاوره لانرهلدینگ برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان و یا نحوه دریافت ویزای کاری و تحصیلی استفاده کنید.
 

مشاغل پردرآمد المان

از مهم‌ترین نگرانی‌های مهاجرین، پیدا کردن شغل مناسب با درآمد بالا در کشور مقصد است. متوسط درآمد در کشور آلمان نسبت به کشورهای هم رده بالاتر است. همچنین به دلیل کمبود نیروی کار متخصص در آلمان پیدا کردن کار در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ساده‌تر خواهد بود.
بر اساس یک نظرسنجی، انتظار می رود آلمان با وجود تعداد زیادی از فرصت های شغلی و متقاضیان واجد شرایط، تا سال 2030 با کمبود حداقل 3.2 میلیون متخصص مواجه شود. بر طبق آمار، نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین بوده و در سال 2023،حدود 5.7 درصد برآورد شده است. در نمودار زیر از سال 2005 تا 2023، نرخ بیکاری آلمان شرح داده شده است:


مشاغل پردرآمد آلمان

پردرآمدترین مشاغل در آلمان متعلق به بخش های پزشکی، مهندسی و مالی است. طبق تحقیقات، حقوق مشاغل پردرآمد آلمان به طور متوسط ​​حداقل 55475 یورو در سال است.


لیست مشاغل پردرآمد در آلمان

انتخاب شغلی با حقوق بالا برای اکثر افراد مهم است، زیرا باعث ثبات مالی و داشتن یک سبک زندگی راحت می شود. در آلمان، چندین حرفه حقوق و فرصت های پرسودی برای پیشرفت ارائه می دهند. آخرین گزارش‌ها نشان می دهد که به طور متوسط، پزشکان بالاترین درآمد در آلمان را دارند. مهندسان و متخصصان فناوری با میانگین حقوق کمتر نسبت به پزشکان در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. در لیست پردرآمدترین مشاغل در آلمان، بررسی مشاغل پزشکی، مهندسی، حقوق‌دان‌ها و مدیریت سه رتبه برتر را دارند، که در ادامه آن‌ها بررسی می‌کنیم.
 

 

پزشکی در آلمان

کشور آلمان با کمبود متخصص در زمینه های پزشکی روبرو است، برای تبدیل شدن به یک متخصص پزشکی در آلمان، افراد باید تحت یک فرآیند آموزشی دقیق قرار بگیرند. همچنین کسانی که دارای مدرک پزشکی هستند هم می‌توانند در آلمان کار کنند اما مدارکشان باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این به این معنی است که مدارک از نظر نظام پزشکی کشور آلمان بررسی شود و میزان مطابقت آن با مدرک پزشکی در آلمان اعلام شود، به گونه‌ای که اگر تفاوتی وجود داشت با گذراندن دوره هایی، این مطابقت حاصل گردد و حتی ممکن است لازم باشد در آزمون ارزیابی شرکت کنند.
طبیعتا هر چه تخصص شما بیشتر باشد میزان حقوق دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود جدول زیر حقوق پزشکان را بر حسب سابقه کار و رده آن‌ها در سال 2023 نشان می‌دهد.


  سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم سال ششم
پزشک عمومی 5084 یورو 5373 یورو 5579 یورو 5935 یورو 6361 یورو 6536 یورو


پزشکی
 

اما اگر شما به رشته‌های پیراپزشکی علاقه دارید، ما به شما شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ را پیشنهاد می‌کنیم.
برخی از آوسبیلدونگ های مرتبط به شاخه پزشکی و علوم تجربی عبارتند از:

  • دستیار خدماتی در مراقبت های اجتماعی و بهداشتی
  • آوسبیلدونگ پرستاری
  • آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی
  • آوسبیلدونگ متخصص بینایی سنجی
  • آوسبیلدونگ سازنده دماسنج
  • آوسبیلدونگ فروشنده داروخانه
  • آوسبیلدونگ متخصص تولید شیمی

شغل‌های فنی پردرآمد در آلمان

می توان گفت آلمان مرکز ساخت و تولید نرم افزار می‌باشد، این به این معنا است که  فرصت های شغلی بیشتر در بخش مهندسی و به دنبال آن درآمد این حوزه نیز بیشتر است. حرفه های مهندسی جزو پردرآمدترین مشاغل در آلمان هستند. مهندسان مسئول طراحی، ساخت و نگهداری طیف وسیعی از سازه‌ها، سیستم‌ها و محصولات هستند و  آنها نقش مهمی در صنایع مختلف دارند. در آلمان، متخصصان مهندسی می توانند به دلیل تقاضای کارگران ماهر، انتظار حقوق بالایی داشته باشند.
برترین تخصص‌های مهندسی آلمان شامل مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی است. مهندسین برق مسئول طراحی و نگهداری سیستم ها و تجهیزات الکتریکی هستند، در حالی که مهندسان مکانیک بر تولید ماشین آلات و سیستم های مکانیکی طراحی و نظارت می کنند. مهندسان شیمی از اصول شیمی، زیست شناسی و فیزیک برای طراحی و بهینه سازی فرآیندهای شیمیایی در صنایع مختلف استفاده می کنند.

مشاغل پر درآمد در آلمان در زمینه مهندسی بسیار پرطرفدار هستند. یک مهندس در آلمان سالانه حقوقی مابین 46011 یورو الی 78704 دریافت می‌کند. این مبلغ می‌تواند با افزایش ساعات کاری، سختی کار، افزایش تحصیلات و غیره افزایش یابد.

برترین تخصص‌های مهندسی آلمان

برترین تخصص‌های مهندسی آلمان شامل مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی است. مهندسین برق مسئول طراحی و نگهداری سیستم ها و تجهیزات الکتریکی هستند، در حالی که مهندسان مکانیک بر تولید ماشین آلات و سیستم های مکانیکی طراحی و نظارت می کنند. مهندسان شیمی از اصول شیمی، زیست شناسی و فیزیک برای طراحی و بهینه سازی فرآیندهای شیمیایی در صنایع مختلف استفاده می کنند.
مشاغل پر درآمد در آلمان در زمینه مهندسی بسیار پرطرفدار هستند. یک مهندس در آلمان سالانه حقوقی مابین 46011 یورو الی 78704 دریافت می‌کند. این مبلغ می‌تواند با افزایش ساعات کاری، سختی کار، افزایش تحصیلات و غیره افزایش یابد.

 

مدیریت در آلمان

در آلمان، حرفه مدیریت فروش تقاضای زیادی دارند. افراد در این حوزه میتوانند تقاضای دریافت حقوق رقابتی را با توجه به مسئولیت های خود داشته باشند. این افراد همچنین میتوانند تیمی از متخصصان فروش را رهبری و مدیریت می کنند. یک مدیر فروش حرفه ای نیاز دارد که دارای مهارت های ارتباطی، ویژگی های مدیریتی قوی و مهارت های سازمانی عالی باشند. همچنین باید توانایی ایجاد انگیزه و مدیریت تیم فروش و توسعه و اجرای استراتژی های فروش موثر را داشته باشند. متوسط درآمد مدیر فروش در آلمان: حدودا €82,392 در سال است.
داشتن دانش مدیریت یک شرکت و تدوین استراتژی آن باعث تفاوت بین موفقیت و شکست می‌شود. همه شرکت ها و سازمان ها چه دولتی و چه خصوصی به افرادی نیاز دارند که اصول اولیه و پیچیدگی های تجارت و اقتصاد را بدانند. مدیران رهبران ارشد در زمینه مدیریت پروژه هستند که چندین پروژه را گرد هم می آورند و به دنبال کارایی ها و استراتژی هایی هستند که در نهایت عملکرد تیم یا سازمان را بهبود می بخشد. در نتیجه، مدیران برنامه باید افرادی با نفوذ، آگاه و سازماندهی شده باشند و قادر به مدیریت جریان های کاری مختلف به طور همزمان باشند.
هرچه مسئولیت شما به عنوان یک مدیر بیشتر باشد، به تبع حقوق بیشتری نیز خواهید داشت. برای برتری به عنوان یک مدیر در آلمان، باید مهارت های ارتباطی استثنایی، ویژگی های رهبری و توانایی های سازمانی بی عیب و نقص را داشته باشید. علاوه بر این، توانایی الهام بخشیدن و هدایت تیم ها، و همچنین ایجاد و اجرای استراتژی های موثر، بسیار مهم است.
در جدول زیر حداکثر حقوق برای بعضی از گرایش‌های رشته مدیریت بررسی شده است.


دانشگاه‌های برتر آلمان

وکالت در آلمان

همه کشورها به دنبال یک سیستم قضایی سالم هستند، آلمان هم از این قاعده مستثنی نیست. وکلا از ارزشمندترین متخصصان آلمانی هستند. قوانین آلمان پیچیده است و مشاغل برای رسیدگی به مسائل مختلف حقوقی به کمک حقوقی نیاز دارند. به همین دلیل وکلا در کشور تقاضای زیادی دارند.
آنها اغلب برای شرکت های حقوقی یا شرکت های مشاوره کار می کنند و ممکن است در زمینه هایی مانند قانون شرکت ها، مالکیت معنوی یا قانون استخدام تخصص داشته باشند.
میانگین حقوق سالیانه شما به عنوان یک وکیل حدودا 77611 یورو است.
افرادی که در حوزه حقوق فعالیت دارند می توانند از آوسبیلدونگ وکیل حقوقی و افرادی که در حوزه مالی فعالیت دارند می توانند از آوسبیلدونگ کارشناس اقتصادی بانک استفاده کنند. همچنین سایر آوسبیلدونگ های مربوط به این حوزه، عبارتند از:

  •  معاون حقوقی و دفتر اسناد رسمی
  • اوسبیلدونگ کارمند بیمه و امور مالی
  • منشی اداری
  • دستیار مدیریت دفتر بین المللی
  • آوسبیلدونگ کارمند گردشگری
  • آوسبیلدونگ کارمند رویداد

شغل های آزاد پردرآمد در آلمان

اگر به دنبال فرصت‌های پردرآمد و حرفه‌ای هستید، آلمان در واقع مکانی فوق‌العاده برای مشاغل آزاد است. نرخ حقوق در این مشاغل متفاوت است و از ساعتی حدودا 17 یورو تا 100 یورو حتی بالاتر درآمد دارند.
پردرآمدترین شغل‌های آزاد در آلمان

  • SAP
  • مشاوره
  • IT
  • طراحی گرافیک،محتوا و رسانه

پس از کسر مالیات، 57 درصد از فریلنسرها بیش از 50000 یورو درآمد خالص داشته‌اند. به دست آوردن این مقدار به این معنی است که شما هنوز هم می توانید بیش از 4000 یورو در ماه به خانه ببرید. که این مقدار قطعا برای داشتن یک زندگی با کیفیت خوب در آلمان در هر شهری کافی است.


بهترین شغل‌ها در آلمان برای خانم‌ها

در دهه‌های اخیر آمار اشتغال زنان بیشتر شده است. در آلمان فرصت‌های شغلی بسیاری برای زنان وجود دارد. طبق گزارش اداره آمار فدرال، تا سال 2021، زنان حدود 75 درصد از نیروی کار مراقبت های بهداشتی در آلمان را تشکیل می دادند.
بهترین شغل‌ها و حقوق‌ها برای زنان در آلمان در اولویت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، وکالت و مدیرت است.

 
 
مدیر فروش

 

تدریس در آلمان

حرفه تدریس به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و معتبرترین مشاغل، میتواند حقوق بسیار خوبی داشته باشد، البته برای بهترین شدن در این حرفه شما به دانش و پشت کار عمیق نیاز دارید. یک استاد طیف گسترده‌ای از وظایف را دارد. از انجام آزمایش های آزمایشگاهی، نظارت بر تحقیقات دانشجویان گرفته تا برگزاری سخنرانی های بزرگ برای دانشجویان و حتی  نوشتن کتب درسی. متوسط درآمد استاد کالج یا دانشگاه در آلمان حدودا €74,200 در سال است.
 

استاد


معرفی 5 سایت برتر کاریابی در آلمان

1.  اشتله مارکت آلمان

سایت اشتله مارکت مشاغل تمام‌وقت و پاره‌وقت است، که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در آن و ایجاد پروفایل، حرفه در شهر موردعلاقه خود را جستجو کنند.

2. سایت سینگ در آلمان

سایت سینگ از سایت‌های کاریابی در آلمان که دارای عناوین شغلی برتر، رشته‌های محبوب، شهرهای برتر و نوع استخدام است. این سایت یکی از بهترین گزینه ها برای کاریابی ایرانیان در اروپا می باشد.

3. آنسایگن در آلمان

سایت انسایگن یک پلتفرم پیشنهاد کار در آلمان براساس دسته‌بندی‌های کار ماهر، نیمه‌ماهر، پاره‌وقت، تمام‌وقت، علمی، کارآموزی، دورکاری و کار در خارج از کشور آلمان است.

4.گلسدور آلمان

در سایت گلسدور کارفرمایان فرصت‌های شغلی را در آن قرار می‌ دهند و کارجویان با جستجو در این سایت می تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. البته در نظر داشته باشید که اپلای کردن برای کار، تنها بخش کوچکی از ورود به بازار کار آلمان است. مهم ترین بخش آن، مصاحبه کاری موفق و کسب قرارداد آوسبیلدونگ (قرارداد کاری) می باشد.

5. آربایت آگنتور

وبسایت اربایت اگنتور برای یافتن کار بسیار راحت است و به سه زبان آلمانی، عربی و انگلیسی در دسترس است. هر فرد جویای کار می‌تواند علاوه‌بر جستجوی موقعیت‌های شغلی خالی، در سایت آژانس کاریابی ثبت‌نام کرده و رزومه خود را بصورت حرفه ای در سایت آپلود کند.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex