تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

هنر در المان

344
هنر در المان

هنر در آلمان همیشه پرطرفدار بوده‌ و کشور آلمان را تبدیل به مقصدی فوق العاده برای دنبال کردن حرفه‌های هنری، الهام گرفتن و خلق آثار نوآورانه کرده است. دانشگاه‌های آلمان به دلیل تدریس باکیفیت، زیرساخت‌های فوق العاده و همچنین محیط‌های دلپذیر و متنوع، همواره در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار داشته است. فرقی نمی‌کند که شما به کدام رشته هنری علاقه دارید؛ در آلمان قطعاً می‌توانید در بهترین رشته‌های هنری در آلمان مسیر مورد علاقه خود را طی کرده و وارد بازار کار شوید.
 بسته به کشور محل زندگی شما، ممکن است همیشه امکان شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط وجود نداشته باشد. به همین دلیل ممکن است نیاز باشد آزمون ورودی بدهید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای افزایش شانس پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود حتما دوره‌های آموزشی آنلاین یا حضوری را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید در زمینه هنر و طراحی کار کنید، تحصیل در رشته‌های هنری در آلمان یک انتخاب بسیار مناسب است. تعداد زیادی از دانشگاه‌های آلمان آموزش‌های عملی و بر اساس تجربه ارائه می‌دهند. به این صورت، شما هم به شکل تئوری و هم عملی دانش لازم را فرا گرفته و به کار می‌گیرید.
 

تحصیل هنر در آلمان

اگر برای خواندن یکی از رشته‌های هنری در آلمان مصمم هستید، باید شرایطی را در نظر داشته باشید. ممکن است از شما بخواهند در یک آزمون ورودی شرکت کنید تا تایید صلاحیت شوید. بسته به مقطعی که برای آن اقدام می‌کنید، به آخرین مدرک تحصیلی خود احتیاج دارید. اگر بخواید در یک دانشگاه دولتی و رایگان درس بخوانید، تنها باید هزینه خدمات دانشجویی را پرداخت کنید. اما تحصیل هنر در آلمان در دانشگاه‌های خصوصی می‌تواند گران باشد.

دانشگاه‌های برتر آلمان

کالج هنر آلمان

افراد برای تحصیل در کالج‌های آلمان باید با توجه به دیپلم دبیرستانشان، کالج خود را انتخاب کنند. کالج مخصوص رشته‌های هنری در آلمان کالج G-kurs است. افراد برای تحصیل در کالج‌های G-kurs باید حتما دیپلم هنر یا انسانی داشته باشند. برای اخد پذیرش کالج در آلمان باید واجد شرایط باشید. از آنجایی که از خارج از خاک آلمان برای کالج اپلای میکنید، شرایط سنی شما باید حداقل 18 و حداکثر 22 سال باشد. همچنین دانش زبان آلمانی (B2) برای متقاضیان کالج ضروری است.
اگر رشته‌ی دانشگاهی مد نظر شما مربوط به مطالعات زبان آلمانی، فلسفه، موسیقی، هنر یا حقوق است، باید حتما وارد کالج G-kurs شده و در انتها در آزمون FSP شرکت کنید. متقاضیان برای ورود به این کالج‌ها باید حتما دیپلم انسانی یا دیپلم هنر داشته باشند. چون محصلان در کالج‌های G-kurs به مدت 2 ترم دروس تاریخ، آلمانی و علوم اجتماعی می‌آموزند و اطلاع قبلی از اشل اطلاعات کلی این مباحث برای آن‌ها ضروری است. 
در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در این نوع کالج‌ها بیشتر از سایر کالج‌های آلمان است. به عنوان مثال برای تحصیل در کالج G-kurs دوسلدورف باید سالانه 5620 یورو شهریه بپردازید.

دانشگاه هنر در آلمان

دانشگاه‌های هنر آلمان بهترین زیرساخت‌های تحصیلی و تجهیزات آموزشی را ارائه می‌دهند. متقاضیان رشته‌های هنری در دانشگاه‌های آلمان می‌توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند. اما در نظر داشته باشید که ارائه پورتفولیوی مناسب و نمونه‌ کارهای هنری از مؤثرترین مدارک شما در روند اپلای به شمار می‌رود. شما علاوه بر داشتن مدارک تحصیلی مقاطع پیشین خود، بسته به دانشگاه احتیاج به مدرک زبان آلمانی خواهید داشت. اگر قصد تحصیل هنر در مقطع کارشناسی را دارید، باید مقطع کالج را بگذرانید. در غیر این صورت باید برای اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه قدام کنید. اگر قصد اخذ پذیرش مستقیم در دانشگاه‌های هنر و در مقطع کارشناسی را دارید، باید حتما مدرک زبان آلمانی خواسته شده توسط دانشگاه را ارائه دهید. فراموش نکنید که زبان تدریس در مقطع کارشناسی فقط به زبان آلمانی است؛ مگر در دانشگاه‌های خصوصی.
برای تحصیل رشته‌های هنری در مقطع کارشناسی ارشد، باید حتما اصل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین خود را -اعم از دیپلم و کارشناسی- در دست داشته باشید. داشتن پورتفولیو و نمونه کارهای مناسب که نشان دهنده مهارت شما باشد نیز ضروری است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولا یک الی دو سال به طول می‌انجامد (2 الی 4 ترم تحصیلی). همچنین، محصلان می‌توانند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی در این مقطع به تحصیل بپردازند. فراموش نکنید که سطح مهارت، سطح مدرک زبان و معدل کارشناسی شما در این امر تاثیر مستقیم دارد. اگر قصد بررسی شرایط خود را دارید، با مشاورین لانرهلدینگ در ارتباط باشید.

اوسبیلدونگ هنر در المان

آوسبیلدونگ هنر نیز برای هنرمندان فرصتی تکرار نشدنی است. متقاضیان با شرکت در اوسبیلدونگ  هنر در آلمان می‌توانند مسیر مهاجرت و اخذ اقامت آلمان را برای خود هموار کنند. شما با تحصیل در دوره‌های آوسبیلدونگ هنر می‌توانید در بستری باکیفیت، خلاقیت خود را نشان داده و پیشرفت کنید.
اما به یاد داشته باشید که هزینه‌ی آوسبیلدونگ رشته‌های مربوط به موسیقی و رشته‌های هنری در آلمان مثل بقیه‌ی آوسبیلدونگ‌ها نیست. برخلاف دیگر آوسبیلدونگ‌ها، شما برای گذراندن آوسبیلدونگ رشته‌های هنر و موسیقی باید شهریه پرداخت کنید و حین تحصیل حقوق به شما تعلق نمی‌گیرد. شهریه نیز بسته به شهر شما، رشته‌ و آموزشگاه شما می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان شما می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شده و درامد کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آوسبیلدونگ به سایت لانر آوسبیلدونگ مراجعه کنید.
 

بازار کار هنر در آلمان

هرچقدر رزومه کای و تجربه شما بیشتر بوده و خلاقیت بیشتری نیز داشته باشید، شانس شما هنگام ورود به بازار کار هنر در آلمان نیز بهتر خواهد بود. شهرهای برلین، کلن، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت از بهترین گزینه‌ها برای هنرمندان در آلمان هستند. درامد رشته‌های هنری بسته به رشته تحصیلی و تجربه‌ی شخص، متفاوت خواهد بود. اما به طور تقریبی و کلی، هنرمندان درامدی از 2500 تا 5000 یورو دارند.
نمی‌توان به طور دقیق گفت که بهترین رشته هنری برای مهاجرت کدام رشته است. چون این مسئله به استعداد، توانایی و تلاش هر شخص بستگی دارد. اما به طور کلی رشته هایی مثل گرافیک، طراحی داخلی، موشن گرافیک و ... جزء پرطرفدارترین و بهترین رشته های هنری برای مهاجرت هستند. به عنوان مثال، بازار کار رشته گرافیک در آلمان بسیار خوب است و به صورت میانگین، اکثر طراحان گرافیک در آلمان ماهانه حقوق ناخالص  3190 یورو دارند.

رشته‌های هنری

 

بهترین دانشگاه‌های هنر در آلمان

در کشور آلمان دانشگاه‌های هنر بسیاری وجود دارند که با بهترین سطح آموزش درحال ارائه برنامه‌های تحصیلی هستند. برخی از این دانشگاه‌ها جزء دانشگاه‌های هنر رایگان اروپا به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی برخی از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.
 

دانشگاه هنر برلین

دانشگاه هنر برلین یکی از بزرگ‌ترین و متنوع ترین دانشگاه‌های هنر در جهان است و بسیاری آن را بهترین دانشگاه هنر المان می‌دانند. اگر علاقمند به هنر هستید و کشور آلمان انتخاب‌ شماست، حتما این دانشگاه را برای تحصیل رشته‌های هنری در آلمان در نظر داشته باشید. در این دانشگاه بیشتر در چهار کالج هنرهای زیبا، معماری، رسانه و طراحی، موسیقی و هنرهای نمایشی و همچنین در مؤسسه مرکزی آموزش کالج شغلی برلین و همچنین مراکز بین دانشگاهی برای رقص ارائه می‌شود. دانشگاه هنر برلین با داشتن حق اعطای مدرک دکترا و مدارک فوق دکترا یکی از معدود کالج‌های هنری و ارائه دهنده رشته‌های هنری در آلمان است که یک دانشگاه کامل است. در این دانشگاه، معلمان هنر و موسیقی نیز تربیت می‌شوند.
رشته های دانشگاه هنر برلین بسیار متنوع، گسترده و وسیع هستند؛ رشته‌هایی مثل معماری، بازیگری، موسیقی، طراحی لباس، موسیقی درمانی از رشته های دانشگاه هنر برلین هستند.
هزینه ثبت نام این دانشگاه 30 یورو است که باید آن را همراه با ارائه مدارک خود پرداخت کنید. به استثنای برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد، هیچ شهریه ای در دانشگاه هنر برلین دریافت نمی‌شود. این مسئله در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می‌کند. با این حال، همه دانشجویان دانشگاه های برلین باید در حال حاضر هر ترم 118 یورو بابت studierendenWERK BERLIN ، مشارکت برای نمایندگی دانشجو و هزینه‌های ثبت نام یا ثبت نام مجدد است.
 
دانشگاه هنر برلین


دانشگاه باهاوس وایمار

دانشگاه باهاوس وایمار با داشتن دانشکده‌های معماری، عمران، هنر و طراحی و رسانه طیف وسیعی از رشته‌های هنری در آلمان را ارائه می‌دهد. از آنجایی که اکثر رشته‌های این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می‌شوند، برای پذیرش در این دانشگاه باید دانش زبان آلمانی داشته باشید (DHS2 یا TDN4 در تست‌داف).
برای تحصیل در این دانشگاه نیاز به پرداخت شهریه نیست؛ اما دانشجویان برای خدمات دانشجویی باید بابت هر ترم حدودا 160 یورو پرداخت کنند.

دانشگاه باهاوس وایمار
 

دانشگاه هنر برمن

دانشگاه هنر برمن یک دانشگاه آلمانی و یک گزینه بسیار مناسب برای تحصیل رشته‌های هنری در آلمان است که حدود 20000 دانشجو دارد. این دانشگاه حدود 20 هزار دانشجو دارد. دانشگاه هنر برمن هزینه شهریه و اپلیکیشن فی از دانشجویان نمی‌گیرد. اما دانشجویان باید هر ترم مبلغ 350 یورو بابت خدمت دانشجویی بپردازند. شما برای پذیرش در این دانشگاه هیچ محدودیت سنی ندارید. همچنین اگر مایل باشید می‌توانید با مراجعه به Deutschlandstipendium برای گرفتن بورسیه اقدام کنید.

دانشگاه هنر برمن
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex