تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

ایالت نوردراین وستفالن

277
ایالت نوردراین وستفالن

ایالت نوردراین وستفالن، پرجمعیت ترین ایالت آلمان است. وقتی این اسم این ایالت را می‌شنوید، به یاد کلیسای جامع کلن می افتید که یک نقطه عطف مهم در آلمان است. نوردراین وستفالن اهمیت تاریخی باورنکردنی، چه باستانی و چه مدرن دارد.
تاریخ جمهوری فدرال آلمان و حتی تاریخ اروپا بدون نوردراین-وستفالن و شهر بن کامل نخواهد بود.
نوردراین-وستفالن ایالتی متنوع با مراکز تجاری پر جنب و جوش، شهرهای شلوغ و مناظر طبیعی آرام است. این ایالت خانه یکی از قوی ترین مناطق صنعتی در جهان است و یکی از پر جنب و جوش ترین مناظر فرهنگی در اروپا را ارائه می دهد.
اگر به فکر مهاجرت به آلمان هستید، این ایالت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. شما با انتخاب این ایالت موقعیت خوبی در آینده خواهید داشت.

ایالت نوردراین وستفالن

نوردراین-وستفالن ایالتی در غرب آلمان است و پرجمعیت ترین ایالت آلمان با 17.5 میلیون نفر جمعیت است که در غرب این کشور واقع شده است. از دو بخش مستقل تاریخی تشکیل شده است - Nordrhein، منطقه شهری در سراسر رودخانه راین در جنوب غربی، و Westfalen در شمال شرقی، که کاملاً متنوع است زیرا شامل دره روهر صنعتی و پرجمعیت و جنگل بسیار سرسبز Teutoburg است.
نوردراین وستفالن از شمال و شمال شرق با ایالت های نیدرزاکسن ، از شرق با هسن و از جنوب با راینلاند-فالتز و از جنوب غربی با کشورهای بلژیک و از غرب با هلند همسایه است.
رودخانه راین یکی از پر ترددترین مسیرهای آبی جهان است و وسیله اصلی حمل و نقل محموله های فله و کالاهای تولیدی است که بین روهر و بنادر در دریای شمال حرکت می کنند.
 ایالت نوردراین وستفالن دارای شهرهای متوسط ​​و بزرگ بسیاری است، به ویژه در منطقه راین-روهر، که یکی از بزرگترین مناطق همشهری در اروپا است. از جمله آخن , دوسلدورف, بوخوم , بن , کلن , دورتموند , دویسبورگ, اسن , مونستر , سولینگن , ووپرتال هستند.

دوسلدورف

دوسلدورف، پایتخت ایالت نوردراین-وستفالن است. این شهر دارای سه بندر در رود راین و یکی از شلوغ ترین فرودگاه‌های آلمان در لوهاوزن است. دوسلدورف یک مرکز تجاری و اداری است. صنایع آن شامل آهن، فولاد، مواد شیمیایی، شیشه و نساجی است.

کلن

کلن، بزرگترین شهر ایالت نوردراین-وستفالن و چهارمین شهر بزرگ آلمان است. یکی از بنادر مهم اروپا ، پایتخت تاریخی، فرهنگی و اقتصادی راینلند است.
به علت وجود راه‌های ارتباطی آبی رودخانه راین که یکی از مسیرهای اصلی تجارت بین اروپای غربی و شرقی است، کلن اهمیت تجاری زیادی دارد.
کلیسای جامع کلن، بزرگترین کلیسای گوتیک در شمال اروپاست که در فهرست یونسکو قرار گرفته و نماد اصلی و غیر رسمی شهر کلن است

 دانشگاه‌های برتر آلمان

دانشگاه های نوردراین وستفالن

نوردراین-وستفالن خانه ده‌ها دانشگاه معتبر آلمان، دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های علمی کاربردی و دانشگاه‌های خصوصی است. به دو مورد از این دانشگاه‌ها، دانشگاه کلن ( دانشگاه کلن ) و RWTH آخن ، وضعیت معتبر "دانشگاه عالی " اعطا شده است. دانشگاه های آلمان برای رقابت در صحنه بین المللی با دانشگاه های برتر جهان انتخاب شدند.
همه دانشجویانی که در دانشگاه‌های داخل ایالت ثبت نام کرده‌اند، از طریق شهریه ناچیز ترم تحصیلی خود به مزایایی مانند استفاده رایگان از حمل و نقل عمومی، استفاده رایگان از تمام کتابخانه های دانشگاه در سراسر نوردراین-وستفالن، و استفاده رایگان از اینترنت بی سیم دانشگاه دسترسی دارند.
دانشگاه مونستر و دانشگاه کلن دارای مدارس بازرگانی هستند و در 10 رتبه برتر آلمان قرار دارند. RWTH آخن یکی از برترین برنامه‌های مهندسی در آلمان را دارد و دانشگاه پادربورن برای بخش علوم کامپیوتر خود نمرات بالایی دریافت می‌کند. دانشگاه بن به عنوان یک رهبر بین المللی در علوم انسانی و اجتماعی در نظر گرفته می شود
از دیگر دانشگاه‌های این ایالت می‌توان به دانشگاه‌های بوخوم ، دانشگاه دویسبورگ-اسن و دانشگاه دورتموند اشاره کرد.

کار در نوردراین وستفالن

نوردراین-وستفالن منطقه صنعتی شماره 1 آلمان است و در میان مناطق شهری اروپا، یکی از قدرتمندترین اقتصادها را دارد. اگر یک کشور مستقل بود، از نظر صادرات در جهان پیشتاز بود. نوردراین وستفالن همیشه نیروگاه آلمان بوده است.
نوردراین-وستفالن خانه تعداد زیادی از شرکت‌های صنعتی جهان، و همچنین شرکت های کوچک اما بسیار موفقی است که رهبران بازار جهانی در زمینه خود هستند. وسعت بازار و موقعیت مناسب، شرکت‌هایی را از سراسر جهان به راین و روهر جذب می‌کند. در حال حاضر حدود 20000 شرکت خارجی در نوردراین-وستفالن سرمایه گذاری کرده اند و فعالیت های آلمانی یا اروپایی خود را از اینجا کنترل می کنند. آنها  نوردراین-وستفالن را به مکان شماره 1 سرمایه گذاری در آلمان تبدیل می کنند.
نوردراین-وستفالن مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران بین المللی است. در اواخر سال 2019، با سهم 23 درصدی، نوردراین-وستفالن در بین 16 ایالت آلمان از نظر سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم در این کشور پیشتاز بود.

نوردراین وستفالن در آگوست 2023، رتبه 2 در کل صادرات و شماره 1 در کل واردات در آلمان بود.
از صنایع مهم در این ایالت می‌توان به مهندسی مکانیک، فلزکاری،تولید و فرآوری، فلزات مواد، صنایع شیمیایی، بهداشت و درمان اشاره کرد.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex