تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

پرستاری در آلمان

560
پرستاری در آلمان

پرستاری در آلمان یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کشور آلمان است. از آنجایی که آلمان با پیری جمعیت مواجه شده و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی کمی دارد، طی سال‌های اخیر برای جبران این کمبود سیاست‌های افزایش نیروی کار را برنامه‌ریزی کرده‌است. درواقع درحال حاضر حدود 1.3 میلیون پرستار در آلمان مشغول به کار هستند؛ اما این کشور تا سال 2025 به بیش از 150 هزار پرستار دیگر جهت جبران کمبود کادر درمان خود احتیاج دارد. به طور تقریبی هم اکنون 37 هزار موقعیت شغلی در نهادهای پزشکی خالی هستند و از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت و ساختن یک زندگی باکیفیت در آلمان به شمار می‌روند.

مهاجرت پرستاران به کشور آلمان می‌تواند یک مسیر روشن برای علاقمندان به این رشته باشد. پرستاری از شغل‌های زیر شاخه پیراپزشکی و از پرمتقاضی‌‍ترین موقعیت‌های شغلی در دنیا است. کشورهای زیادی می‌توانند مقصد خوبی برای پرستاران باشند که یکی از این کشورها آلمان است. از طرف دیگر، سیستم بهداشت و درمان در این کشور پیشرفته است و یکی از بهترین مقاصد برای پرستاران و افراد علاقمند به این رشته به شمار می‌رود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا انواع روش‌های مهاجرت پرستاری در آلمان را با هم بررسی کنیم.


پرستاری در آلمان

شرح وظایف پرستار در المان

شرح وظایف پرستاران در آلمان با وظایف پرستاران در ایران متفاوت است. پرستاران فول تایم در این کشور حدود 38.5 تا 40 ساعت در هفته مشغول هستند و شیفتی کار می‌کنند. شیفت های پرستاری در آلمان به صورت سه شیفت صبح، عصر و شب است. وظایف پرستاران به شرح زیر است:
  • مراقبت از بیماران
  • مراقبت از کودکان بیمار
  • مراقبت از سالمندان
  • مشاوره مراقبت دادن به بیماران
  • آزمایش گرفتن از بیماران
  • مدیریت مواقع اورژانسی
  • تسکین و کنترل درد
  • آماده سازی تجهیزات پزشکی

 

هزینه مهاجرت پرستار به آلمان

هزینه مهاجرت پرستاران به آلمان از مواردی است که معمولا اکثر پرستاران عزیزی که قصد مهاجرت دارند آن را دغدغه‌ی خود می‌دانند. اما در نظر داشته باشید که هزینه مهاجرت شما تا حد زیادی بستگی به روش مهاجرت شما دارد. اگر قصد اخذ ویزای جاب آفر آلمان را داشته باشید، هزینه مهاجرت شما به آلمان می‌تواند شامل ترجمه مدارک، لگال کردن آن‌ها، کلاس زبان و اخذ مدرک آلمانی، هزینه‌های سفارت و صدور ویزا، خرید بلیط و ... باشد. اما ما یک خبر باورنکردنی نیز برای شما پرستاران عزیز داریم! مهاجرت پرستاران به آلمان رایگان شد! یعنی ما مهاجرت رایگان پرستاران به آلمان را میسر کرده‌ایم! این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهید. شما با انتخاب تیم لانرهلدینگ به عنوان همراه خود در مسیر مهاجرت نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت و به صورت کاملا رایگان می‌توانید به عنوان یک پرستار به کشور آلمان مهاجرت کنید.


دانشگاه‌های برتر آلمان
 

مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ پرستاری

اگر تمایل دارید در کشور آلمان پرستاری بخوانید، یکی از راه‌های پیش روی شما آوسبیلدونگ پرستاری است. این دوره‌‌های 3 ساله هم به ‌صورت تئوری و هم عملی برگزار می‌شوند. اگر شما از افرادی هستید که مدرک تحصیلی پرستاری یا سابقه کار مرتبط ندارند، آوسبیلدونگ گزینه مناسبی برای شماست. شما حین تحصیل در آوسبیلدونگ پرستاری حقوقی با مبلغ 1165 تا 1330 یورو ماهانه دریافت می‌کنید و این مبلغ با افزایش تجربه و مهارت شما بیشتر هم می‌شود. بعد از اتمام دوره آوسبیلدونگ می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. شما برای پذیرفته شدن در آوسبیلدونگ، باید حداقل مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید و مدرک زبان آلمانی B2 نیز بگیرید.

امکان مهاجرت کمک پرستار به آلمان نیزوجود دارد. کمک پرستار در آلمان درواقع دست راست پرستاران است و به بیماران کمک می‌کند. التیام و بستن زخم، پیشگیری از بیماری‌ها و بررسی روند درمان بیماران از وظایف کمک پرستاران است. همچنین، این امکان وجود دارد که به شما حقوق ماهیانه تعلق بگیرد. حداقل حقوقی که برای کمک پرستاران در نظر گرفته می‌شود 620 یورو است. البته این رقم مربوط به سال اول آموزش است. در سال دوم شما به عنوان یک کمک پرستار حدود 732 یورو حقوق ماهیانه دریافت خواهید کرد.


مهاجرت کاری پرستاری

جاب آفر پرستاری آلمان یکی از روش های مناسب برای مهاجرت پرستاران به آلمان است. به این معنا که پرستاران از طریق شغل خود به کشور آلمان مهاجرت کاری کنند. پروسه اخذ ویزای جاب آفر کشور آلمان مراحل متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بستن قرارداد با یک کارفرمای آلمانی است. به عبارت دیگر، یک کارفرمای آلمانی باید به آن‌ها پیشنهاد کار داده و با آن‌ها قرارداد کاری ببندد. برای اینکه بتوانید توجه کارفرما را جلب کرده و قرارداد ببندید، باید بتوانید مهارت، آگاهی و سابقه کار خود را ثابت کنید. از این رو، اخذ به منظور ویزای جاب آفر کشور آلمان باید حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشید.
ما در مجموعه مهاجرتی لانرهلدینگ آفر مهاجرتی جاب آفر ویژه پرستاران داریم. در این پکیج شما با داشتن لیسانس پرستاری، حداقل 3 سال سابقه کار و مدرک B1 زبان آلمانی بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید به آلمان مهاجرت کنید! به این معنی که حتی کارمزد و هزینه قرارداد از شما اخذ نمی‌شود. برای استفاده از این فرصت استثنائی از طریق لینک زیر با مشاوران ما در ارتباط باشید.


جاب افر پرستاری رایگان


از دیگر موارد قابل توجه برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان دانش زبان آلمانی است. باید در نظر داشته باشید که مهاجرت پرستاران به آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. برای پذیرفته شدن مدرک زبان آلمانی حداقل B2 الزامی است. اما تیم لانر هلدینگ اولین و تنها مجموعه‌ایست که برای شما با مدرک B1 ویزای جاب افر پرستاری آلمان رایگان می‌گیرد.

مهاجرت تحصیلی پرستاران به آلمان

یکی دیگر از راه‌های پیش روی کسانی که قصد تحصیل پرستاری در آلمان دارند، تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه‌های آلمان است. در صورت پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آلمان، 2 سال اول تحصیل آموزش پرستاری خواهید دید و سپس می‌توانید تخصص پرستاری خود را انتخاب کنید.
برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های آلمان، فراموش نکنید که باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنید و در صورت نیاز آزمون ورودی بدهید. مدرک زبان آلمانی B2 نیز از الزامات قبولی شماست. همچنین، هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه‌های آلمان بسیار ناچیز و در حد ترمی 200 تا 300 یورو است. در صورت نیاز و بسته به شرایط شما، بورسیه نیز می‌توانید بگیرید.

 

حقوق پرستاری در آلمان

میانگین حقوق  پرستاران در آلمان 3961 یورو ماهانه است. اما به طور کلی، هرچقد دانش و تجربه بیشتری کسب کنید، حقوق بیشتری می‌گیرید.بهترین شهر آلمان برای پرستاران برلین، فرانکفورت، هامبورگ و اشتوتگارت است. چون به صورت کلی درامد پرستاران در مناطقی مثل بادن ووتمبرگ، هسه و باواریا بیشتر از ایالت‌های دیگر است. در مقابل، پرستاران در ایالت زاکسن، براندنبورگ و مکلنبورگ فورپومرن کمترین حقوق (در حد 3174 تا 3256 یورو) را می‌گیرند.
در نظر داشته باشید که پرستاران در حوزه‌های مختلفی کار میکنند و درآمد افراد شاغل در هرکدام از این حوزه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال پرستاران سالمندان حقوق به نسبت بهتری نسبت به سایر پرستاران دریافت می‌کنند.

جاب افر پرستاری
 

شیفت‌های پرستاری در آلمان

می‌توان گفت به جرعت کشور آلمان از منعطف‌ترین ساعات کاری را بین کشورهای جهان دارد. به این معنا که شما به راحتی می‌توانید میان زندگی شخصی و کاری خود تعادل ایجاد کنید. برای مثال، برخی از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها این امکان را به پرستاران و کمک پرستاران می‌دهند که شش شب کار کنند و شش روز مرخصی داشته باشند. در کشور آلمان، پرستاران اغلب 38-40 ساعت در هفته کار می‌کنند که این میزان کار به شیفت‌های 7-9 ساعته تقسیم می‌شود.

 اقامت دائم پرستاران در آلمان

شغل پرستاری در آلمان تضمین کننده آینده شماست. پرستاران پس از 5 سال زندگی در آلمان، می‌توانند درخواست اقامت دائم آلمان بدهند. فارغ التحصیلان آوسبیلدونگ پرستاری نیز بعد از 2 سال می‌توانند اقامت دائم بگیرند. سر موعد، با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانید درخواست اقامت داده و اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex