تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

خوداشتغالی در آلمان

316
خوداشتغالی در آلمان

خوداشتغالی در آلمان یکی از مشاغلی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. دنیای امروز بیشتر از هر موقع دیگری پرطرفدار است و به علت آزادی عملی که به افراد می‌دهد، گزینه بسیار مناسبی برای کسب درآمد شده. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که خوداشتغالی را به کارهای روتین، دولتی و رایج ترجیح می‌دهید، کشور آلمان می‌تواند یکی از مقاصد فوق العاده برای شما باشد. شما با اخذ ویزای خوداشتغالی می توانید پروژه استارت آپ خود را در آلمان راه بیندازید. البته، بسته به اینکه قصد راه اندازی یک کسب و کار و خوداشتغالی در آلمان داشته باشید یا بخواهید به عنوان یک فریلنسر کار کنید، ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشید.
 

شرایط راه اندازی کسب و کار در آلمان

اگر قصد دارید کسب و کار خودتان را در آلمان راه بیندازید، باید شرایط راه اندازی کسب و کار در آلمان  را رعایت کنید. شما در صورت داشتن موارد زیر می‌‎توانید طبق بخش 21 (1) قانون اقامت - AufenthG مجوز اقامت برای خوداشتغالی بگیرید.

  • برای محصول یا خدمات شما باید تقاضای منطقه‌ای وجود داشته باشد. یعنی ایالت یا کشور شما به خدماتی که ارائه می‌دهید، احتیاج داشته باشد. این یکی از مهم‌ترین شرایط راه اندازی کسب و کار در آلمان است.
  • کسب و کار یا کمپانی شما باید تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.
  • توانایی این را داشته باشید که با سرمایه شخصی خود یا از طریق گرفتن وام، کسب و کار خود را تأمین کنید.
  • اگر بیشتر از 45 سال سن دارید، این ویزا تنها در صورتی برای شما صادر می‌شود که بتوانید مدرک معتبر بازنشستگی ارائه دهید.


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

شرایط فریلنسری در آلمان

اگر مایلید شغل آزاد داشته باشید، می‌توانید طبق بخش 21 (5) قانون اقامت - AufenthG، مجوز اقامت برای خوداشتغالی دریافت کنید. البته باید شرایط فریلنسری در آلمان را نیز داشته باشید:

  • مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای تامین مالی پروژه‌های خود ارائه دهید.
  • مجوز لازم برای انجام کار مورد نظر خود را اخذ کرده و همراه با دیگر شرایط فریلنسری در آلمان، ارائه دهید.
  • اگر بیش از 45 سال سن دارید، باید مدرک معتبر بازنشستگی ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای خود اشتغالی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای خوداشتغالی برای افرادی که قصد دارند اقدام به راه‌ اندازی یک کسب و کار در آ‌لمان کنند، بسیار مهم است و باید مد نظر قرار داده شود.

  • پاسپورت
  • بیزنس پلن (طرح ایده کلی کسب و کار شما)
  • مدرک تمکن مالی
  • فرم درخواست ویزا

نکته: هزینه ویزای خوداشتغالی 75 یورو می‌باشد.



خوداشتغالی

 

مزایای ویزای خود اشتغالی

مزایای ویزای خود اشتغالی در آلمان یکی و دوتا نیست! آلمان به عنوان یکی از اقتصادهای قدر دنیا، مقصدی عالی برای فریلنسرها و خوداشتغالان می‌باشد. ویزای خوداشتغالی در آلمان در ابتدا برای مدت سه سال صادر می‌شود. اگر ایده کسب و کار شما موفقیت آمیز باشد و بتوانید هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را تامین کنید، در آن صورت مجوز اقامت شما قابل تمدید خواهد بود. پس در نظر بگیرید که با اخذ و بهره بردن از مزایای ویزای خودشتغالی می‌توانید به رویای اقامت در آلمان نزدیک شوید.
 

معرفی 5 سایت برتر کاریابی در آلمان

1.  اشتله مارکت www.stellenmarkt.de

سایت مشاغل تمام‌وقت و پاره‌وقت است، که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در آن و ایجاد پروفایل، حرفه در شهر موردعلاقه خود را جستجو کنند.

2. سینگ www.xing.com/jobs

از سایت‌های کاریابی در آلمان که دارای عناوین شغلی برتر، رشته‌های محبوب، شهرهای برتر و نوع استخدام است. این سایت یکی از بهترین گزینه ها برای کاریابی ایرانیان در اروپا می باشد.

3. آنسایگن www.anzeigen.ru-geld.de/en/job

پیشنهاد کار در آلمان براساس دسته‌بندی‌های کار ماهر، نیمه‌ماهر، پاره‌وقت، تمام‌وقت، علمی، کارآموزی، دورکاری و کار در خارج از کشور آلمان است.

4.گلسدور www.glassdoor.de

در سایت گلسدور کارفرمایان فرصت‌های شغلی را در آن قرار می‌ دهند و کارجویان با جستجو در این سایت می تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. البته در نظر داشته باشید که اپلای کردن برای کار، تنها بخش کوچکی از ورود به بازار کار آلمان است. مهم ترین بخش آن، مصاحبه کاری موفق و کسب قرارداد آوسبیلدونگ (قرارداد کاری) می باشد.

5. آربایت آگنتور www.arbeitsagentur.de

این وبسایت، برای یافتن کار بسیار راحت است و به سه زبان آلمانی، عربی و انگلیسی در دسترس است.
هر فرد جویای کار می‌تواند علاوه‌بر جستجوی موقعیت‌های شغلی خالی، در سایت آژانس کاریابی ثبت‌نام کرده و رزومه خود را بصورت حرفه ای در سایت آپلود کند.



 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex