تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

شیمی در آلمان

296
شیمی در آلمان

شیمی در آلمان همیشه از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار و مورد تقاضاست که افراد زیادی را از سراسر دنیا جذب می‌کند. از سال 1901 تا 2023، تعداد 34 نفر از برندگان جایزه نوبل شیمی در تاریخ، آلمانی بوده‌اند؛ یعنی کشور آلمان در این حوزه، بعد از ایالات متحده آمریکا و در رتبه دوم قرار گرفته است. پس اگر قصد ادامه تحصیل در رشته شیمی را دارید آلمان یکی از بهترین مقصدها برای شما است. سیستم آموزشی آلمان شرایط مطلوبی برای دانشجویان و متخصصان آینده برای تحصیل در رشته شیمی فراهم کرده است؛ شما با ادامه تحصیل در آلمان می‌توانید آینده بسیار خوبی برای خود رقم بزنید و توجه کارفرمایان برتر را در سراسر جهان به رزومه خود جلب کنید.


تحصیل رشته شیمی در آلمان

تحصیل رشته شیمی در آلمان می‌تواند برای دانشجویان مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. کیفیت تدریس این رشته در آلمان در سطح بالایی از رتبه بندی جهانی قرار گرفته است؛ درواقع مدارک دانشگاهی آلمان در رشته شیمی در سطح جهانی معتبر هستند. باری، یک شیمیدان آلی در موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ، گفت: «ما می‌توانیم تحقیقات برجسته را در تقریباً همه شاخه‌های شیمی انجام دهیم» کشورهای آلمان، ایالات متحده، ژاپن و بریتانیا در این رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این رشته گرایش‌های مختلفی در آلمان دارد؛ از برترین گرایش‌های آن می‌توان به شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی مواد غذایی، شیمی ماکرومولکولی، شیمی آلی، شیمی فیزیک و شیمی نظری اشاره کرد. در این رشته شما تعداد واحدهای آزمایشگاهی زیادی دارید و تقریبا نیمی از وقت خود را درآزمایشگاه‌ها سپری می‌کنید.


هزینه تحصیل رشته شیمی در آلمان

در بیشتر موارد، شهریه‌ای برای تحصیل در موسسات آموزش عالی دولتی آلمان دریافت نمی‌شود؛ اما در نظر بگیرید که شما باید هزینه‌ای جزئی در حدود 300 الی 500 یورو برای بهره‌مندی از خدمات دانشجویی بپردازید. بدین صورت، شما می‌توانید با کمترین هزینه در آلمان تحصیل کرده و مدرک معتبر بگیرید.


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

بهترین دانشگاه‌های رشته شیمی در آلمان

لیست 10 دانشگاه آلمان بر اساس رتبه بندی QS در سال 2024 در رشته شیمی در جدول زیر آورده شده است.
 

 بهترین دانشگاه‌های شیمی در آلمان

 

مدارک لازم برای اپلای رشته شیمی در آلمان

  • برای مقطع کالج و لیسانس مدرک زبان آلمانی  B2(در برخی موارد با مدرک زبان B1 هم می‌توان اقدام کرد)

  • برای مقاطع بالاتر اگر به زبان آلمانی تحصیل کنید مدرک B2 آلمانی و اگر به زبان انگلیسی تحصیل کنید مدرک آیلتس 6.5 به بالا نیاز دارید.

  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات
     

بازارکار و درآمد رشته شیمی در آلمان

آلمان با نرخ بیکاری پایین یکی از بهترین کشورها برای آینده کاری شماست. پس از گرفتن مدرک، مسیرهای شغلی در بسیاری از بخش‌های مختلف برای شما باز می‌شود. شما علاوه بر صنایع شیمیایی می‌توانید در صنعت داروسازی و صنایع غذایی نیز مشغول به کار شوید و بازار کار گسترده‌ای دارید. یک شیمیست در آلمان حداقل حقوق 2783 یورو و بیشترین حقوق 5554 یورو را دریافت می‌کند.

 
 
 
 
 
 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex