تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

ایالت براندنبورگ

380
ایالت براندنبورگ

ایالت براندنبورگ در شمال شرقی آلمان قرار دارد و از نظر مساحت پنجمین ایالت بزرگ آلمان است؛ همچنین ایالت برلین را در خود جای داده است. مرکز ایالت براندنبورگ شهر پوتسدام است و بارها به عنوان پویاترین منطقه اقتصادی در آلمان، پیشگام در انرژی‌های تجدیدپذیر و منطقه برتر در اتحادیه اروپا جایزه دریافت کرده است. این ایالت مدرن، سریع‌ترین منطقه در حال رشد آلمان است؛ زیرا این ایالت در تقاطع مسیرهای بین المللی و در مجاورت برلین قرار دارد.
 

نشان و پرچم ایالت براندنبورگ

در 3 اکتبر 1990، سرزمین جدید براندنبورگ به عنوان یکی از اعضای فدرال جمهوری فدرال آلمان تشکیل شد. پرچم براندبورگ دو رنگ افقی قرمز و سفید دارد؛ نشان این ایالت نیز یک عقاب قرمز است که به سمت راست نگاه می‌کند و در مرکز آن قرار گرفته است.

 

جغرافیا و طبیعت براندنبورگ

 براندنبورگ مخفف زندگی، کار و تحصیل در یک محیط دست نخورده است. براندنبورگ از شمال به ایالت مِکْلِنبورگ-فورپومِن غربی آلمان، از شرق به لهستان، از جنوب به ایالت‌های زاکسن، از غرب به زاکسن-آنهالت و از شمال غربی به ایالت نیدرزاکسن محدود می‌شود. در وسط براندنبورگ، پایتخت کشور آلمان، شهر ایالتی برلین قرار دارد. بیشتر این ایالت شامل دشت‌های شنی است که با مناطق حاصلخیز متعدد و جنگل‌های کاج و صنوبر پراکنده شده است. براندنبورگ دارای مناطق طبیعی بسیار غنی از آب و جنگل است؛ به حدی که حدود یک سوم منطقه در مناطق طبیعی حفاظت شده قرار دارد و حدود نیمی از مساحت ایالت برای کشاورزی استفاده می‌شود. فضاهای سبز بکر براندنبورگ کلان شهر برلین را احاطه کرده‌اند. این ایالت با بیش از 3 هزار دریاچه و 30 هزار کیلومتر رودخانه، بیشترین آبراهه‌های داخلی را مین مناطق آلمان دارد. میانگین دمای این ایالت نیز از -3 درجه در زمستان تا 26 درجه در تابستان متغیر است.
قلعه‌های تاریخی، عمارت‌های روستایی و باغ‌ها، از جمله سایت میراث جهانی یونسکو در پوتسدام (کاخ‌ها و باغ‌های پروس) و مجموعه‌ای از موزه‌ها، گالری‌ها، سالن‌های کنسرت و تئاتر این ایالت را جذاب و سرگرم کننده می‌کنند.

دانشگاه‌های برتر آلمان

دانشگاه‌های ایالت براندنبورگ

دانشگاه‌های ایالت براندنبورگ، طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را پوشش داده و این امکان را به شما می‌دهند که در رشته مورد علاقه خودتان تحصیل کنید. از دانشگاه‌های این ایالت می‌توان به پوتسدام ، کوتبوس/سنفتنبرگ و فرانکفورت (اودر) اشاره کرد. دانشگاه‌های علمی کاربردی ایالت براندنبورگ نیز در هاول ، ابرسوالده ، ویلدائو ، پوتسدام هستند. همچنین قدیمی‌ترین مدرسه سینمای آلمان، دانشگاه فیلم و تلویزیون «کنراد ولف» در پوتسدام-بابلزبرگ است که گزینه‌های جذاب بسیاری را برای مطالعه و تمرکز بر تحقیقات نوآورانه ارائه می‌دهد.
 

بازار کار در ایالت براندنبورگ

ایالت براندنبورگ به عنوان یک مکان تجاری در چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. این ایالت سه بار موفق به دریافت پویاترین منطقه تجاری در آلمان شده و در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز پیشگام است.
براندنبورگ چیزهای زیادی برای ارائه دارد؛ نه تنها برای افراد با سابقه‌ کار قوی، بلکه برای شرکت‌های ملی و بین المللی. در حال حاضر بیش از 400 شرکت با مشارکت بین المللی در براندنبورگ مستقر هستند. البته بسیاری از چالش‌ها و فرصت‌های براندنبورگ تحت تاثیر مجاورت آن با برلین است؛ حتی گاهی خود تأثیر مستقیمی بر توسعه اقتصادی برلین دارد و یا بالعکس.
چشم انداز اشتغال افراد تحصیل کرده در براندنبورگ مثبت است. در براندنبورگ، حدود 90 درصد از دارندگان مدرک دانشگاهی، 92 درصد از دارندگان مدرک دانشگاه علوم کاربردی  و 83 درصد از دارندگان مدرک تحصیلی و آموزش حرفه‌ای در سنین 18 تا 64 سال شاغل هستند. این آمار نزدیک به میانگین کل آلمان است؛ البته این نرخ برای دارندگان مدرک دانشگاهی کمی بالاتر است.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex