تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

حساب بانکی در آلمان

396
حساب بانکی در آلمان

افتتاح حساب بانکی در آلمان یکی از مهم‌ترین مواردی است که مهاجران باید در لیست کارهای ضروری خود جای دهند. انجام تراکنش‌های بانکی، گرفتن وام، اجاره خانه، خدمات بانکی و ... از کارهایی هستند که به زندگی روزمره‌ی ما گره خورده‌اند و ما برای انجام تک تک آن‌ها به حساب بانکی احتیاج داریم. برای باز کردن یک حساب بانکی در آلمان، مخصوصا به عنوان یک فرد مهاجر، موارد زیادی وجود دارد که بید به آن‌ها توجه کنید. باید درباره انواع بانک در آلمان و انواع حساب بانکی در آلمان اطلاعات داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم را گرفته و در یک بانک متناب با شرایطتان، حساب بانکی باز کنید. ما در این مقاله انواع حساب بانکی در آلمان را به شما معرفی کرده و در این راه به شما کمک می‌کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.
 

انواع حساب بانکی در آلمان

در آلمان چند نوع حساب بانکی وجود دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. ابتدا با هم انواع این حساب‌ها را مرور می‌کنیم.
 

1) حساب پس انداز (Sparkonto)​

حساب پس‌انداز خود نیز به دو نوع تقسیم می‌شود؛ Tagesgeldkonto و Festgeldkonto. در نوع اول، فرد می‌تواند به حساب خود دسترسی سریع داشته باشد. اما نوع دوم همان سپرده ثابت است. در ضمن، شما چه مقیم آلمان باشید چه نباشید، می‌توانید حساب پس انداز باز کنید.


2) حساب جاری (Girokonto)​

حساب جاری، درواقع حساب استاندارد کشور آلمان است. این حساب برای واریزی حقوق افراد استفاده می‌شود و پرداخت قبوض نیز از طریق همین حساب جاری صورت می‌گیرد. حساب جاری هم می‌تواند خصوصی باشد هم عمومی؛ که البته بانک‌های آلمانی بسیاری هر دو نوع این حساب‌ها را ارائه می‌دهند. در ضمن، دانشجویان هم می‌توانند از این خدمات بهره ببرند. درواقع دانشجویان بین‌المللی ملزم به داشتن حساب جاری هستند.

بانک
 

3) حساب برای افرادی که مقیم آلمان نیستند

حساب‌های جاری استاندارد که پیشتر درباره آن صحبت کردیم، فقط برای افراد مقیم آلمان ارائه می‌شوند. درواقع، اگر شما بخواهید یک حساب بانکی در آلمان باز کنید باید یک محل زندگی ثابت داشته باشید. اما در آلمان بانک‌های آنلاین با خدمات آنلاین نیز وجود دارند که به افراد غیر مقیم آلمان امکان باز کردن حساب می‌دهند.
 

4) حساب‌های موبایلی و دیجیتالی

امروزه بانک‌های بزرگ آلمان، بانکداری اینترنتی و امکان باز کردن حساب‌های بانکی در موبایل را ارائه می‌دهند که تماما از طریق برنامه‌های بانکی موبایلی در دسترس هستند. حتی بسیاری از بانک‌ها در آلمان فقط به صورت آنلاین خدمات ارائه می‌دهند.
 

5) حساب‌های خارج از کشور

مهاجرانی که در آلمان زندگی می کنند ممکن است افتتاح یک حساب بانکی بین المللی را بهترین راه برای مدیریت امور مالی خود ببینند. این مسئله به ویژه برای افرادی که در خارج از کشور کار می‌کنند، زمان زیادی را در بیش از یک کشور سپری می‌کنند یا مکررا بین کشورهای مختلف پول انتقال می‌دهند مفید است. دویچه بانک (Deutsche Bank) و کامرزبانک  (Commerzbank) هر دو دارای شعبات بین المللی هستند که بانکداری خارج از کشور ارائه می‌دهند.
 

بانک‌های آلمان

بانک‌های آلمان انواع متفاوتی دارند؛ پس بانکی تحت عنوان «بهترین بانک آلمان» در این کشور نیست. همه چیز بستگی به شرایط شما و درخواست شما از بانک دارد. اگر قصد باز کردن حساب بانکی در آلمان دارید، چندین گزینه‌ پیش روی شماست. ابتدا شرایط خود را در نظر بگیرید و ببینید تمایل دارید در چه نوع بانکی حساب باز کنید. بانک‌ها در آلمان می‌توانند بانک خصوصی آلمانی، بانک پس انداز عمومی، بانک‌های بین المللی و بانک‌های آنلاین باشند.
شما بعد از افتتاح حساب، کارت بانکی آلمان را دریافت می‌کنید و می‌توانید از آن برای انجام امورات و خدمات بانکی استفاده کنید. اما فراموش نکنید که همیشه با خود پول نقد همراه داشته باشید. در کشور آلمان، حتی سکه نیز هنوز مورد استفاده وسیعی قرار می‌گیرد. حتی گاها کارت بانکی آلمان از فرد قبول نمی‌شود و حتما باید از پول نقد استفاده کنید. بهترین بانک آلمان برای مهاجران ایرانی بانک‌های Postbank و Sparkasse هستند که شرایط بهتری دارند. برای آشنا شدن با انواع بانک‌های آلمانی و مثال‌هایی از آن‌ها، به لیست زیر دقت کنید.

بانک های آلمان

مدارک مورد نیاز شما برای افتتاح حساب بانکی در آلمان:

  • پاسپورت و یا ویزای اقامت آلمان (به همراه مدارک احراز هویت دارای عکس)
  • مدرکی دال بر دانشجو بودن شما و ارائه مدارک تحصیلی (برای حساب دانشجویی)
  • مدرکی دال بر آدرس ثابت شما
  • امتیاز SCHUFA
  • مدرک درآمد / اشتغال (بسته به حسابی که می‌خواهید باز کنید)
  • SCHUFA


نکته: اگر می‌خواهید در کشور آلمان حساب باز کنید، باید یا به صورت آنلاین یا حضوری به دفتر پست محلی خود رفته و احراز هویت کنید. معمولا 2 تا 3 روز کاری طول می‌کشد تا بتوانید یک حسب بانکی باز کنید.
 

قوانین بانکی آلمان

بانک فدرال آلمان، بانک مرکزی کشور آلمان است که از سال 1999 بخشی از سیستم بانک مرکزی اروپا بوده است. این بانک به همراه نهاد نظارت مالی فدرال (BaFin) عملکرد دیگر بانک‌ها را زیر نظر دارد. همچنین، بانک فدرال آلمان، نهاد نظارت مالی فدرال و بانک مرکزی اروپا قوانین بانکی را وضع می‌کنند. به عنوان مثال، یکی از این قوانین این است که بانک‌ها باید مقدار مشخصی پول داشته باشند تا بتوانند به مردم وام بدهند.
 

تاییدیه SCHUFA

شوفا (SCHUFA Holding AG) یک هلدینگ اعتبارسنجی در آلمان است که صورت‌حساب‌ها و جرایم مالی افراد را ردیابی و بررسی می‌کند و بر اساس خوش حساب بودن افراد به آن‌ها امتیاز می‌دهد. هرچه امتیاز SCHUFA یک شخص بیشتر باشد، پس راحت‌تر می‌تواند وام بگیرد یا خانه پیدا کند.
شما به محض افتتاح حساب بانکی در آلمان در سیستم شوفا ثبت می‌شوید. همه ابتدا امتیاز کامل SCHUFA را دریافت می‌ککنند؛ یعنی 100. اما به مرور زمان، با پرداخت نکردن صورت‌حساب‌ها، اقساط و ... از امتیاز آن‎‌ها کم می‌شود.

دانشگاه‌های برتر آلمان

 

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex