تماس با لانر هلدینگ
فهرست عناوین

ایالت بادن وورتمبرگ

296
ایالت بادن وورتمبرگ

ایالت بادن-وورتمبرگ یکی از مدرن ترین مناطق صنعتی در جهان است. بادن-وورتمبرگ تنها ایالت فدرال آلمان است که در نتیجه رای گیری و همه پرسی ایجاد شده است. در سال 1952، ایالت های وورتمبرگ-بادن، بادن و وورتمبرگ-ههنزولرن با هم ادغام شدند و یک ایالت را در جنوب غربی آلمان تشکیل دادند.
از نقاط قوت این ایالت می‌توان به قدرت اقتصادی بالا و سطح پایین بیکاری آن اشاره کرد. مناظر مختلف، مانند دریاچه کنستانس و جنگل سیاه، کیفیت زندگی را در بادن-وورتمبرگ افزایش می دهد. بادن-وورتمبرگ از نظر منابع طبیعی فقیر است؛ اما جمعیت آن مملو از نبوغ، روحیه مبتکر و سخت کوشی می‌باشد. خلاقیت و نبوغ مردم ایالت بادن-وورتمبرگ، مهارت و تخصص آن‌ها، تعهد آن‌ها به صنعت، علم، آموزش، فرهنگ و جامعه، جنوب غربی آلمان را به یکی از موفق ترین مناطق جهان تبدیل کرده است. از ویژگی‌های بادن-وورتمبرگ مناظر متنوع و کیفیت زندگی فوق العاده آن است.


نشان و پرچم ایالت بادن-وورتمبرگ

نشان دولتی این ایالت بیانگر وحدت و تنوع بادن-وورتمبرگ است و ریشه‌های تاریخی این ایالت را بررسی می‌کند. شیر، گوزن و گریفون نمادها و سنت‌های این ایالت را تشکیل می‌دهند و در نشان بادن-وورتمبرگ متحد شده‌اند. سه شیر نماد شوابن هستند، گوزن نماد وورتمبرگ است و گریفون مخفف بادن است. شش نشان که روی تاج در بالای سپر قرار گرفته‌اند نیز، شش منطقه تاریخی مهم ایالت جنوب غربی را نشان می‌دهند.


جغرافیا و طبیعت بادن-وورتمبرگ

بادن-وورتمبرگ از نظر مساحت و اندازه جمعیت، سومین ایالت بزرگ آلمان است. مساحت آن  35751 کیلومتر مربع  و جمعیتی در حدود 10.8 میلیون نفر را در خود جای داده است. همچنین، بادن-وورتمبرگ در گوشه جنوب غربی آلمان و با سه ایالت دیگر آلمان همسایه بوده و با سه کشور اروپایی هم مرز است.
اشتوتگارت پایتخت و بزرگترین شهر این ایالت است. شهرهای مانهایم، کارلسروهه و فرایبورگ نیز از دیگر شهرهای بزرگ این ایالت هستند.
 این ایالت طبیعت و مناظر زیبایی دارد؛ وسعت آن از قسمت شمالی با دشت هوهنلو شروع می‌شود و تا جنوب دریاچه کنستانس و خط الراس آلپ ادامه پیدا می‌کند؛ در شرق توسط تپه‌های سوابین آلب و در غرب مناظر با جنگل سیاه و دشت راین وجود دارد. بزرگترین رودخانه‌هایی که از این ایالت می گذرد راین، نکار و دانوب هستند. دریاچه کنستانس نیز که به دریای سوابین هم شناخته می‌شود با مساحت 572 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان و رکن مهمی در اقتصاد این منطقه است.


دانشگاه‌های برتر آلمان

 

بادن-وورتمبرگ، ایالتی مهاجر پذیر

 این ایالت یکی از مهاجرپذیرترین ایالت‌های آلمان هست. جعمیت این ایالت روز به روز درحال افزایش است که این رشد تقریبا به خاطر افزایش تعداد ماجرین در این منطقه هست. در حال حاضر 11 درصد از جمعیت این ایالت یعنی حدود 1.2 میلیون نفر مهاجر غیر آلمانی در این ایالت زندگی می‌کنند.


دانشگاه‌های ایالت بادن-وورتمبرگ

این ایالت دارای فضای شهری جذاب است که می‌توانید در آن یک زندگی دانشجویی سرزنده را تجربه خواهید کرد و هزینه‌های تحصیل در این ایالت در حد معقول نوشته می‌شود. در حقیقت، بیشترین تعداد دانشگاه‌های دولتی در این ایالت واقع شده‌اند. در بادن-وورتمبرگ دانشگاه‌های متنوعی وجود دارد اعم از 9 دانشگاه دولتی، 21 دانشگاه علوم کاربردی، 9 موسسه آموزش عالی مشارکتی با دیگر دانشگاه‌ها، 6 کالج تربیت معلم، 5 کالج موسیقی و 3 کالج هنر. همچنین بیش از 25 دانشگاه خصوصی و کلیسا، دو دانشگاه فدرال و همچنین آکادمی هنرهای نمایشی، آکادمی فیلم و آکادمی پاپ در این ایالت وجود دارد.


دانشگاه اشتوتگارت


دانشگاه های بادن-وورتمبرگ طیف کاملی از رشته‌های تحصیلی را پوشش می دهند؛ از جمله مهندسی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی، علوم کشاورزی و جنگلداری، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی، حقوق و اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم فرهنگی، زبان و همچنین هنر. دانشگاه‌های هایدلبرگ، فرایبورگ و توبینگن از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این ایالت هستند و طیف گستره‌ای از رشته‌ها را ارائه می‌دهند. به‌علاوه، دانشگاه‌های کنستانز و اولم جوان‌ترین دانشگاه‌های بادن-وورتمبرگ هستند. از دیگر دانشگاه‌های این ایالت می‌توان به هوهنهایم، کارلسروهه، مانهایم و اشتوتگارت اشاره کرد.
در دانشگاه اولم، امروزه تمرکز بر علوم طبیعی، مهندسی و پزشکی است. در مقابل، در دانشگاه‌های کارلسروهه و اشتوتگارت، تدریس و تحقیق در درجه اول بر مهندسی و علوم طبیعی متمرکز است. دانشگاه‌های کوچکتر و جدیدتر اغلب در رشته‌های خاصی تخصص دارند. اگر به  آموزش در اقتصاد و علوم اجتماعی علاقه‌مند باشید تحصیل در دانشگاه مانهایم برای شما مناسب است. دانشگاه هوهنهایم بر اقتصاد و علوم کشاورزی متمرکز است. در کنستانز می‌توانید از میان طیف وسیعی از موضوعات علوم طبیعی، علوم انسانی و علوم اجتماعی رشته تحصیلی مد نظر خود را انتخاب در دانشگاه اولم، امروزه تمرکز بر علوم طبیعی، مهندسی و پزشکی است.

 

بازار کار در ایالت بادن-وورتمبرگ

بازار کار در ایالت بادن وورتمبرگ کاملا ثابت است. نرخ بیکاری در ماه ژوئن 2023 اندکی افزایش یافت واز 3.7 به 3.8 درصد رسید. در ژوئن 2023، 94729 پوزیشن شغلی خالی در آژانس استخدام فدرال ثبت شد.

© Copyright 2015-2023 zidex - All Rights Reserved - Develop by: zidex